Oxford Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg trenger hjelp til å finne en mest mulig støyfri chipsetkjøler til North Bridgen på et NF7-M hovedkort. Siden det her er integrert skjermkort holder det ikke med Zalman Chipsetkjøler, som jeg vurderer til en annen PC basert på NF7-S v2.0 hovedkort. Jeg har fått anbefalt en kjøler til dette hovedkortet, Thermalright Chipsetkjøler m/vifte, men denne er i utgangspunktet veldig bråkete. Har derfor fått tips om å bruke Zalman spenningsregulator. Først av alt lurer jeg på om denne er tilstrekkelig for å få viftestøyen ned i 15-20 dB. Finnes det mer elegante alternativer der det allerede er en veldig stille vifte? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Holder ikke den Zalman'en når den lille pinglevifta som sitter der fra før av greier biffen?? Metallet på min vifte (på samme kortet) er ikke mer enn lunken, og det uten kabinettvifter i det hele tatt (unntatt viften på Q-Tec PSU'en) ...det er kun et geForce4 MX med nedklokket minne vi snakker om har altså. Endret 29. august 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 I følge Zalman sin egen produktside passet ikke denne til chipset med interert skjermkort... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvorfor ikke denne? 18 dB påstås det.. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har sett litt på den også, men den jeg har to faktorer som teller negativt: 1. Den er dyr 2. Jeg må ta løs hovedkortet for å montere den. Ikke at det er noe problem rent teknisk, men det medfører en del ekstraarbeid Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Siden NF7, NF7-S og NF7-M har samme kjøling, og at den aldri blir mer enn lunken (ikke lunken en gang etter 7 timer i Windows) vil jeg ikke tro det blir noe problem med Zalman sin. Både Asus og EPoX utstyrer sine kort med nForce2 IGP brikkesett med passiv kjøling, hvis man i tillegg ser på et hvilket som helst geForce4 MX kort med skikkelig RAM, har alle disse kun passiv kjøling. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Er den fortsatt lunken etter max belastning i f.eks 5 timer? Jeg har ikke testet maskinen enda... Endret 29. august 2004 av Oxford Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå