Gå til innhold

Sende filer med msn Messenger? Hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg kjører WinXP pro, med Norton Internet Security og ADSL fra telenor!

Problemet er at jeg ikke får sendt filer ved hjelp av messsenger!! Dette synes jeg er svært irriterende!! Feilmeldingen som kommer opp er at jeg må kontakte administrator eller Internettleverandør for å aktivere dette! Har snakket med telenor, men di har ingen hjelp å gi (dessuten har det jo fungert før under Windows 2000!)

Noen som har hatt lignende problemer, og som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har akkuratt det samme stæsjet og det funker fett for meg å sende filer over MSN, men en kammerat hadde noe problem med dette, vi disabla Norton Internett Security og restarta maskinen og wips så funka det, prøv det samme du! På meg funka det fint fra første stund..

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hatt Telenor ADSL og vet ikke om de bruker NAT i modemene sine (kanskje ikke?). Men jeg hadde samme problem med å overføre filer fra NGT. Det skyldes ikke bare firewall, men MSN Messenger virker dårlig med NAT (noe som forhindrer svært mange brukere å benytte seg av denne funksjonen). Å sende filer fra NGT til NGT var helt umulig! (og nei, det hjalp ikke å åpne samtlige porter i ruteren, Microsofts dokumentasjon skrev også at åpning av porter ikke ville ha noen betydning).

Er mulig de nye versjonene av MS er kvitt denne ulempen og at ditt problem kanskje skyldes andre ting, men dette er i hvert fall en mulig årsak - hvis en av dere benytter NAT i nettverket.

350 MB webhotell, PHP, CGI, MySQL, SE PRISEN: KR 48,- PR. MND, INKLUDERT GRATIS .com/.net/.org DOMENE!!!

NB! Bare i en begrenset periode!

www.bkmedia.no

[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-05-05 10:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 10:39, bok2 skrev:

Nå har jeg ikke hatt Telenor ADSL og vet ikke om de bruker NAT i modemene sine (kanskje ikke?). Men jeg hadde samme problem med å overføre filer fra NGT. Det skyldes ikke bare firewall, men MSN Messenger virker dårlig med NAT (noe som forhindrer svært mange brukere å benytte seg av denne funksjonen). Å sende filer fra NGT til NGT var helt umulig! (og nei, det hjalp ikke å åpne samtlige porter i ruteren, Microsofts dokumentasjon skrev også at åpning av porter ikke ville ha noen betydning).

Er mulig de nye versjonene av MS er kvitt denne ulempen og at ditt problem kanskje skyldes andre ting, men dette er i hvert fall en mulig årsak - hvis en av dere benytter NAT i nettverket.

350 MB webhotell, PHP, CGI, MySQL, SE PRISEN: KR 48,- PR. MND, INKLUDERT GRATIS .com/.net/.org DOMENE!!!

NB! Bare i en begrenset periode!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-05-05 10:41 ]</font>

min bror har samma problem, han ringte nextgentel de sa at det ikke gikk pga oppsettet på systemet deres eller noe...

Lenke til kommentar

jeg har adsl fra telenor og jeg senner filer med msn så det står gnister ut av modemet mit

en kompis av meg har adsl fra bluecom han har en ruter med innebyg fierwall og han får ikke sent filer til meg eller noen andre

har ikke hardware wall'ne et web grensesnitt du kan koble deg til og fikse setings i ?

se om det er modem------->boks_som_blinker------->din pc

eller modem----------------------------->din pc

der det det si hvilken boks

Windows is *NOT* a virus. Viruses *DO* something

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-05-05 12:54 ]

Lenke til kommentar

har samme problemet som en del andre. får ikke sende filer over msn. det spiller ingen rolle hvme jeg prøver å sende til om dem har modem, isdn adsl eller kabel (har prøvd alt)

skulle nesten tro at cisco-routeren stengte meg inne.

bruker som regel hotmailen til å sende bilder. DET funker, men ikke msn. merkelig!!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser at folk har problemer med dette hele tiden.

Hvorfor ikke bare gå over til AIM eller yahoo? Hvis mottakeren likevel blir nødt til å installere ny programvare er trillian en god idé. Da kan du ha forskjellige messenger-kontoer under ett tak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...