Gå til innhold

BIOS Flash feilet, trenger hjelp

Frugy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle flashe BIOSen min, og brukte MSI Live Update til dette. Jeg fulgte alle prosedyrene jeg fikk beskjed om. Jeg har et MSI Nforce 3 Plantinum hovedkort. Jeg fikk melding om at flashingen var vellykket, og restartet maskinen. Men det som skjedde var at maskinen stoppet ved "Verifying DMI pool Data". Da tenkte jeg at flashingen ikke var så vellykket som jeg trodde, og satt i Rescue Disk jeg laget før Flashing. Denne var også "vellykket", men stopper på det samme stedet!! :wallbash:

Er hovedkortet mitt tatt kvelden for godt? Er det noe jeg kan gjøre for å rette dette opp? Har ikke råd til nytt hovedkort :( Er avhengig av å ha en PC. All hjelp mottas med stor takk.

Mvh

Trond inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du resatt CMOS med jumperen på hovedkortet? Veiledning finner du i manualen.

Mange hovedkortprodusenter anbefaler å resette CMOS etter flashing og da med jumperen, ikke batteriet.

Sveinl.

når mann restarter cmos, da blir det vel den gamle biosen som kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Har du resatt CMOS med jumperen på hovedkortet? Veiledning finner du i manualen.

Mange hovedkortprodusenter anbefaler å resette CMOS etter flashing og da med jumperen, ikke batteriet.

Sveinl.

Nei. Den nye BIOSen lagrer seg i EEPROMen på CMOS. Den gamle BIOSen blir altså erstattet. ;)

Fint at du fikk det til da Frugy :thumbup:

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Sveinl.

Nei. Den nye BIOSen lagrer seg i EEPROMen på CMOS. Den gamle BIOSen blir altså erstattet. ;)

Fint at du fikk det til da Frugy :thumbup:

Sveinl.

Yess da fikk jeg vite det også da, jeg spørte om dette tidligere , men stod blank etterpå også, men takk. Idag har du virkelig gjort det sveinl :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...