Christian86 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Sitter her med en 200Gb disk fra WD. Den har ligget i hvil noen dager, og nå når jeg skulle hente noe på den så ville den ikke respondere. Prøvde å bytte til et annet kabinett, men der var det heller ikke noe respons. Den har sittet i et ERmax kabinett, kan det ha skylden? Ettersom kabinettet mangler av/på knapp så har strømmen måtte blitt trukket ut hver gang den skal slås av. Kan det ha gitt "dødlig" utfall? Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 tror det er når du har dratt ut kontakten. at noen av sectorene har blitt ødelagt. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Alt og ingenting kan få en slik disk til å havarere. Selv bruker jeg en WD200 som ølbrikke - den konket etter ca 1 års innsats. Etter dette har jeg satt diskene mine i RAID 1... Lenke til kommentar
maxtor1 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) det er nokk det han sa ja du skall ikke dra ut ledningen men har du formatert hardisken etter du satt den i Endret 29. august 2004 av maxtor1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 hvilket mitt tilefelle da blir kabinettet sin skyld. Finnes ikke noe av og på knapp på kabinettet, derfor måtte man dra ut ledningen for å få den til å stoppe. Siden disken er helt død, finnes det noe metode for å å få over informasjonen på den? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 tror det er når du har dratt ut kontakten.at noen av sectorene har blitt ødelagt. det er nokk det han sa ja du skall ikke dra ut ledningen men har du formatert hardisken etter du satt den i den har ligget på hvil i noen dager nå, sist gang funket den helt fint. og ja jeg vet jeg ikke har formatert den Lenke til kommentar
maxtor1 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) tja da er det ikke din skjyld men det skulle du ikkie ha gjort uanset Endret 29. august 2004 av maxtor1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 tja da er det ikke din skjyld men det skulle du ikkie ha gjort uanset hvis ikke jeg skulle gjort det, så skulle jeg heller ikke sovet om natten. (ja, den gav fra seg SÅ mye lyd) Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 har en wd 40 i en av maskinene jeg har på rommet mitt d er så vidt jeg klarer å sove. men når jeg legger meg så er jeg VELDIG trøtt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 dette er et eksternt harddisk kabinett. Ikke et vanlig kabinett, og selv jeg greier å sove med det på. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 update: fikk beskjed om at disken byttes, men jeg tørr ikke bruke den med det kabinettet ettersom det er sjanse for at dette gjentar seg. Butikken viser til at kabinettet fungerer og sier at de ikke kan levere noe annet enn en like harddisk og kabinett tilbake. Ettersom disken blir erstattet så trodde jeg at det ikke skulle være så store problemet å be om noe annet som feks løsningen s-ata kabinett som har bedre kjøling og som jeg kan ha på om natten uten problemer. hva syns dere? skal det virkeli være så vanskelig når disken uansett erstattes? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hva syns dere? skal det virkeli være så vanskelig når disken uansett erstattes? Jeg syns at hele konseptet stinker, i og med at det ikke fins av/på knapp! Siden dette jo er en ekstern HD burde den jo vært bygget for å tåle å bli nappet ut når man ikke trenger å bruke den. Er enig at du burde fått en sata disk, da denne tåler hotswap, men regelverket sier vel at man må ta tiltakke med en lik vare eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hvilket mitt tilefelle da blir kabinettet sin skyld. Finnes ikke noe av og på knapp på kabinettet, derfor måtte man dra ut ledningen for å få den til å stoppe. Bruker du XP, skal du få opp et lite ikon i systemtrayet, hvor du kan slå av enheter før du plugger dem ut. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 XPen min er optimalisert for rask fjerning. Det er i hvert fall hva den sier. Problemet mitt er at uanset hvilket kabinett jeg bruker (av IDEene) så vil den vel dø før eller siden er ikke noe i regelverket som hindrer et slikt slingringsmon, men butikken viser til rutiner statestikker osv som brytes dersom de gjør slike untak. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 XPen min er optimalisert for rask fjerning. Det er i hvert fall hva den sier.Problemet mitt er at uanset hvilket kabinett jeg bruker (av IDEene) så vil den vel dø før eller siden er ikke noe i regelverket som hindrer et slikt slingringsmon, men butikken viser til rutiner statestikker osv som brytes dersom de gjør slike untak. At den er optimalisert for rask fjerning vil bare si at alle data skrives direkte til disken, at "write behind caching" er avslått. Trygg fjerning av maskinvare er vel et litt annet konsept, som i teorien skal være det du trenger for å kunne koble fra slike eksterne enheter trygt..? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 jeg får se når den kommer da. tror grunnen til at den døde hadde med elendig varme reduksjon, metall kabinett som også var nokså trangt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 glemte en ting. Jeg husker at de gangene jeg brukte det kabinettet så var det så varmt at jeg ikke kunne røre noe på kabinettet uten å stå i fare for å brenne meg. Kan dette ha vært grunnet dårlig konstruksjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå