Gå til innhold

Overklokke min AMD Athlon(tm)XP 1900+?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du kunne listet opp hvilke andre deler du har kunne jeg gitt deg noen tips. ;)

Hovedkort og minne er kjekt å vite.

Hovedkortet heter. Har ikke peiling på dette :(.

Men ihvertfall hovedkortet heter : MSI KM4M-L Hovedkort Socket A, Bulk KM400, ATA/133, LYD, m-ATX, LAN, VGA

Minnet heter 256 MB DDR PC3200 400 mHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2.8V

Er ikke helt sikker på noe av dette men hvis dere kan dette bra hadde det vært superflott med hjelp.

Bare si noe mer dere lurer på.

Lenke til kommentar

Det du gjør er å stille opp FSB litt, da vil prosessoren kjøre på en høyere klokkefrekvens enn den normalt gjør, derav navnet oveklokking.

Men jeg ser du har VIA KT400 chipset, det har ikke AGP/PCI-lås og for høy FSB da kan føre til at det integrerte skjermkortet og harddisken(e) dine kan bli ødelagt.

Vil ikke anbefale deg å øke FSB med mer enn 15MHz.

Lenke til kommentar
Det du gjør er å stille opp FSB litt, da vil prosessoren kjøre på en høyere klokkefrekvens enn den normalt gjør, derav navnet oveklokking.

Men jeg ser du har VIA KT400 chipset, det har ikke AGP/PCI-lås og for høy FSB da kan føre til at det integrerte skjermkortet og harddisken(e) dine kan bli ødelagt.

fader heller :( klarte det ikke :(

kunne du si litt mer hvilke menyer man skulle gå på i bios

Endret av Rockmann
Lenke til kommentar

fader heller :( klarte det ikke :(

kunne du si litt mer hvilke menyer man skulle gå på i bios

vet du noe mer eller ?

Lenke til kommentar

Les i manualen til hovedkortet, det skal stå der.

Men du må ihvertfall sette det på "Advanced"-modus eller noe liknende for å kunne stille på FSB osv.

Deretter går du inn på chipset options eller CPU options.

Der skal det gå an å stille på FSB trinnvis 1 og 1 MHz.

Men det skal stå i manualen til hovedkortet, titt litt der.

Lenke til kommentar
Les i manualen til hovedkortet, det skal stå der.

Men du må ihvertfall sette det på "Advanced"-modus eller noe liknende for å kunne stille på FSB osv.

Deretter går du inn på chipset options eller CPU options.

Der skal det gå an å stille på FSB trinnvis 1 og 1 MHz.

Men det skal stå i manualen til hovedkortet, titt litt der.

ok takker

kan du si meg hva forskjellen på SYSTEM TEMPRATURE og CPU TEMPRATURE er ihvertfall er SYSTEM TEMPRATURE 33 grader og CPU TEMPRATURE 52 grader

er det varmt eller fordi dataen er underklokka :(

Lenke til kommentar
Er det noen som kan hjelpe meg eller jeg er helt ny aner ikke noe hvor jeg skal gå har bare lest guidene på www.overklokking.no

Det er 1, 47 Ghz

og 256 mb ram

dataen er bygd

xp 1900 er jo originalt 1600mhz :ermm:

har du fsb på 133 og multiplyer på 12

Lenke til kommentar
IKKE KLOKK MED DET KORTET

ikke så mye som en litetn MHz engang  :no:

da tar hardisken kvelden  :ohmy:

ok, det er en del som heter CPU Athlon XP 2500 1,833 MHz Socket A 333FSB 64 kb Chache 11clk Barton

har dette noe og si eller ?

Endret av Rockmann
Lenke til kommentar

hovedkortet ditt er ikke ment for overklokking, så ikke overklokke med det!

de dere nummerene du nettop ramsa opp er noen spesifikasjoner på prosessoren din.

edit: mulig noen mener at man kan overklokke noen få MHz med det kortet uten at de andre komponentene tar skade av det , men helt seriøst: risikerer du hardsisken og hovedkortet ditt for å få opp frekvensen på prosessoren med 100MHz ?

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...