Herr Brun Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Ja, topicet sier vel sitt... hvor varm kan en harddisk bli før den begynner å ta skade av det. For mine harddisker(en liten-raptor og en seagate 200gig) er ekstremt varme! Har ikke noe termometer, men de gjør vondt å ta på. Så, er det farlig at harddiskene blir veldig varme? Har åpen sidedør da, så det gjør ikke noe for kabinett-tempen... Herr Brun Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 en kompis sin hdd var så varm at jeg brant meg på den hvis jeg tok på den , men den funker fjell Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) skaff deg kjøling til diskene. Det finnes ikke noe konkret fasit-svar på hvor mye varme en disk tåler. Endret 29. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Rundt 60 grader er vel maks for de fleste HDDer! Sleng inn en 80mm vifte ved siden av så ordner det seg nok! Det er allerede mange tråder anngående dette så søk litt! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Tror nok at en hardisk tåler å bli så varm. Når man konstruerer en hardisk, tar man høyde for at den blir varm.... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hmmm. Skal montere en vifte snart da. Skulle kjøpe fra en kompis som har litt for mange Får håpe de overlever enn så lenge da... Herr Brun Lenke til kommentar
insider Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Vet om flere som har brent opp sine hder. Hvis du har 3 disker som sitter intilhverandre i en "hd-boks" så burde du ha en vifte forran eller på siden ellers så kan den mitterste brenne opp over tid. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Brenne opp var vel kanskje litt dramatisk. Lenke til kommentar
titus Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Last ned Dtemp, så finner du ut hvilken temperatur føleren i harddisken måler. Dette forutsetter at SMART er enabled i bios. Toleranse for dine disker finner du på produsentenes sider. Selv forsøker jeg å holde temperaturen under 40 grader, for å ha en ytterligere sikkerhetsmargin. For varm disk kan forkorte levetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå