Gå til innhold

Defekt minnekort eller ødelagt kamera?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått foreldrene mine til å kjøpe et Canon Powershot A80 som de skulle bruke på en helgetur. De fikk låne min minnebrikke, en Twinmos 64 MB til turen, men etter å ha tatt ca 7-10 bilder kom følgende problemer:

- CF error dukket opp på displayet.

- bildene ville ikke lenger vises på displayet, om det i de hele tatt ble lagret.

- kameraet slo seg selv av etter eksponering (selv om helt nye batterier var satt inn).

- antall bilder som hadde blitt eksponert og ledig plass på brikken varierte veldig.

Twinmos- brikka fungerer helt fint i mitt Canon Powershot G3 kamera og jeg har ikke hatt noe problemer med dette.

Er det A80 som har problemer med å bruke Twinmos eller er kameraet ødelagt? Det er bare 1 måned gammelt og har vært svært lite brukt. Kameraet er heller ikke mistet i bakken eller lignende.

----

Lizzziezia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om ett kamera kan ha problemer med ett minnekort, kan det fungere fint på andre kamera. Spør meg ikke hvorfor, men mulig de prøver å lagre første bilde på forskjellige steder på kortet.

Prøv å formater kortet, og se om det funker da. Hvis ikke, vil jeg tro det er noe galt med kortet (er mye tull med Twinmos kort). Bytt det i ett Sandisk eller Lexar kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...