Lizziezia Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei Jeg har nettopp fått foreldrene mine til å kjøpe et Canon Powershot A80 som de skulle bruke på en helgetur. De fikk låne min minnebrikke, en Twinmos 64 MB til turen, men etter å ha tatt ca 7-10 bilder kom følgende problemer: - CF error dukket opp på displayet. - bildene ville ikke lenger vises på displayet, om det i de hele tatt ble lagret. - kameraet slo seg selv av etter eksponering (selv om helt nye batterier var satt inn). - antall bilder som hadde blitt eksponert og ledig plass på brikken varierte veldig. Twinmos- brikka fungerer helt fint i mitt Canon Powershot G3 kamera og jeg har ikke hatt noe problemer med dette. Er det A80 som har problemer med å bruke Twinmos eller er kameraet ødelagt? Det er bare 1 måned gammelt og har vært svært lite brukt. Kameraet er heller ikke mistet i bakken eller lignende. ---- Lizzziezia Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Lever det inn på garanti da. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hva med å bare prøve det med et annet minnekort? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Selv om ett kamera kan ha problemer med ett minnekort, kan det fungere fint på andre kamera. Spør meg ikke hvorfor, men mulig de prøver å lagre første bilde på forskjellige steder på kortet. Prøv å formater kortet, og se om det funker da. Hvis ikke, vil jeg tro det er noe galt med kortet (er mye tull med Twinmos kort). Bytt det i ett Sandisk eller Lexar kort. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei Se egen artikkel om TwinMos lenger ned på siden, her er det flere erfaringer med ustablile produkter fra TwinMos Lenke til kommentar
Lizziezia Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Finnes det noen bra programmer for å gjenopprette slettede bilder på Compact Flash brikker? --- Lizziezia Lenke til kommentar
Jove Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jpegdump PC Inspector Smart Recovery(DinSide) PhotoRescue Sikkert mange flere. Har vert mange tråder om det, men sliter selv med søk-funksjonen her i forumet. JpegDump er det jeg bruker. Fungerer lett og godt, men bare på bilder, ikke filmklipp osv. Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå