Gå til innhold

Thule eller NAD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de to definitivt Thule, jag har ikke hørt akkurat den du nevner, men det jeg har lest av reviews om Thule så gir IA60 og IA100 mye mer for pengene enn sine balanserte søsken, så jeg ville hørt litt på IA100 også før jeg bestemte meg.

 

Men som Bach sier, det er flere merker som bør få litt oppmerksomhet i den prisklassen. Cayinn, Marantz, Vincent, Arcam... listen er lang.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg har et par Dantax-høytalere fra 80-tallet. Tube by Dantax står det på de og det er det eneste. De er ca 1 meter høye, er hvite og har litt form som en lebestift, hvis det kan være til hjelp. Jeg kjøpte de av tanta mi for en billig penge. Hun sa de var ganske bra, særlig kabelene som kosta noen kroner.

Anlegget skal ikke brukes til noe mer enn stereo i første omgang, men skal kanskje oppgraderes med en subwoofer etterhvert til film og spill.

 

Er 8000 litt mye penger å bruke på et anlegg som det?

 

Er ganske nOOb hvis noen lurer :blush:

Endret av Peprepupp
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri kjøpt en så dyr forsterker til de høyttalerne der.Kjøp heller en forsterker til 4000-5000 kr og høyttalere til 3000-4000 kr.Du blir nok mye mer fornøyd med det.Hvis du absolutt vil beholde Dantaxene,så holder nok denne i massevis.Den driver nok høyttalerne uten problemer.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med MailMan13.Legg pengene i en god forsterker nå,den kan du ha glede av i mange år fremover.Dantax'ene kan du jo bytte ut senere.

Liten vits i å bruke pengene på en halvgod forsterker og noen halvgode høyttalere som du kanskje ikke er fornøyd med etter få år.Det vil skje!(erfaring).

 

Thule forsterkeren er helt klart min favoritt av de to du nevner.Den har god

strømforsyning og spiller med stor dynamikk 96db(forskjellen mellom laveste og høyeste singnal).

 

Brukt er heller ikke og forakte.Mange penger og spare,om du orker lete litt på nett.Hifisentralen og Avtorget er noen sider.

Ser du noen forsterkere som du trenger info om,så hjelper jeg deg gjerne med det.

 

mvh

egmur :)

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Spørsmålet er også om hvilken forsterker du har nå. Mulig best å bytte de høytalerne først. De er ikke bra :no: (har jobbet i butikk og solgt dem). Vill helt klart bli en lydforbedring i stereo. Og så kan du bytte forsterker senere. Er også veldig fornøyd med Thule :thumbup: . Enig i at du bør spare og kjøpe noe ordentelig utstyr og ikke noe halveis.

 

Arne M

Lenke til kommentar

Hvor mange watt RMS er den på,ca 2x40 tenker jeg. "Spraker" det i høyttalerene når du vrir på volumet?Det er kanskje lurt og bytte høyttalere først men kjøper du

høyttalere som er krevende for forsterker(4ohm),er fort gjordt og brenne disse med din nåverende forsterker(vedvarende høyt volum).

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Hvor mange watt RMS er den på,ca 2x40 tenker jeg. "Spraker" det i høyttalerene når du vrir på volumet?Det er kanskje lurt og bytte høyttalere først men kjøper du

høyttalere som er litt tungdrevene(6-8ohm),er fort gjordt og brenne disse med

din nåverende forsterker(vedvarende høyt volum).

Hva mener du med at 6-8 ohms høyttalere er tungdrevne? En 8 ohms høyttaler er IKKE tungdreven.En 4 ohms høyttaler er derimot tungdreven.

Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 03/09/2004 : 01:45

  

Hva mener du med at 6-8 ohms høyttalere er tungdrevne? En 8 ohms høyttaler er IKKE tungdreven.En 4 ohms høyttaler er derimot tungdreven.

 

4 ohm er selvfølgelig rett.Beklager. :)

Følsomheten på en høyttaler sier forresten mer om

hvor vanskelig/lett den er og drive.

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...