Gå til innhold

Tilbud hjemmepc ordning. Hvilken er best for meg?

fredde

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om hjemmepc ordning fra min arbeidsgiver.

Har fått tilbud om HP Pavilion Zt3351no Centrino Mobile 1,6 Mhz som proff modell og en HP zv5207EA som økonomimodell.

Jeg har lite peil på bærbare og ønsker derfor litt hjelp til å bestemme hvilken modell jeg skal velge. Begge pcene har ATI Mobility Radeon 9200 grafikkort, er det bra nok til å kjøre nyere spill?

Det jeg er på jakt etter er en bærbar pc som kan ta over for min stasjonære pc. Jeg kommer aldri til å ta den med meg og batterikapasiteten kan det være det samme med for jeg vil aldri bruke den kun med batteri.

Mine ønsker er en sprek pc med et godt grafikkort så jeg kan spille litt Delta Force...

Kjenner lite til spesifikasjonene til Centrino Mobile prosessoren så jeg ville satt pris på en liten sammenlikning mot f.eks AMD 64 modellene rent ytelsesmessig.

Setter pris på litt tilbakemeldinger...

Endret av fredde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netshop sin pc har et _mye_ bedre skjermkort...

Så hvis spilling er det viktigste tror jeg de to pcene du har fått tilbud om utgår

Hvorfor har de helt nye HP pcene disse gamle skjermkortene tro? Er det fordi de raskere skjermkortene blir varmere og tar mere strøm?

Syntes det er merkelig at en seriøs aktør som HP ikke har bedre skjermkort...

Så du mener at ATI Mob. 9200 ikke er god nok for spill i det hele tatt ? Spiller ikke mye fps spill, går mere i Delta Force og andre mindre krevende spill....

Lenke til kommentar
delta force = FPS!

Spiller DF BHD med en xp2000 512mb Ram og Geforce 4 4400Ti, med alt på high. Har ikke problemer med grafikken, så vil ikke kalle DF et krevende fps spill ala Doom/Unreal T osv...

Off topic: sant nok det.. men det er et FPS da..! var egentlig bare det jeg ville pirke frem.. sorry. er litt pirkete av meg! ;)

On topic: tror nok det skal gå ann og spille DF på den.. så vidt jeg har forstatt kan R 9200 måles med et GF FX 5200.. og det går fett.. ikke alt på max.. menmen.. bedre enn ikke no.

mvh bigben :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du går på http://www.dinside.no/php/data/prod_comp.php trykker på knappen der det står "sammenlign" og krysser av på av HP Compaq nx7010 og Whitebox CL56 så får du et ca inntrykk av ytelsesforskjellen på de to skjermkortene.

Eneste spesifikasjonsmessige forskjellen på pcene ellers er at whitebox-pcen har raskere harddisk.

For alt jeg veit kan det godt hende at radeon 9200 holder til ditt bruk, jeg har virkelig ikke særlig peiling på skjermkort og spill selv

Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri til å ta den med meg og batterikapasiteten kan det være det samme med for jeg vil aldri bruke den kun med batteri.

Eneste grunnen til å velge bærbar er mobiliteten. Får jo mye mer ytelse og oppgraderingsmuligheter ved å velge en stasjonær.

hmm.. kanskje jeg misforstod hva du mente med å aldri ta den med.....

Mener bare at man virkelig skal ha bruk for å kunne flytte den rundt, for å velge bærbar fremfor stasjonær.

Lenke til kommentar

9200 kan vel ikke være helt bak mål, så lenge HP beholder det i sine nye modeller? Zt3351no modellen er jo helt ny ettersom jeg forstår.

1,6 Centrino Mobile!! hva kan man sammenlikne dette med hvis man skulle sammenlikne med f.eks AMD's prosessorpark?

Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri til å ta den med meg og batterikapasiteten kan det være det samme med for jeg vil aldri bruke den kun med batteri.

Eneste grunnen til å velge bærbar er mobiliteten. Får jo mye mer ytelse og oppgraderingsmuligheter ved å velge en stasjonær.

hmm.. kanskje jeg misforstod hva du mente med å aldri ta den med.....

Mener bare at man virkelig skal ha bruk for å kunne flytte den rundt, for å velge bærbar fremfor stasjonær.

Har 2 stasjonære stående i kjelleren som jeg for det meste spiller og laster ned digg på. Denne bærbare skal jeg ha oppe i stuen for å kjapt kunne sjekke hw.no og vg... :roll: Fin også for kjerringa når vi skal chatte når jeg er ute å reiser....(kjeller = mørk og kald = ingen kjerring vil ned der...)

Så du kan si at denne pcen skal ta over for de stasjonære over tid...

Endret av fredde
Lenke til kommentar
Ca. Athlon XP 2500+ ?

Edit: Eller litt mer?

Hæææ, ikke mer :-( Hadde trodd det var noe mer....

En av mine stasjonære er en xp2500 som jeg har klokket til xp3200, syntes til og med det har begynt å bli en god stund siden.

Men du har sikkert rett....

Lenke til kommentar
Netshop sin pc har et _mye_ bedre skjermkort...

Så hvis spilling er det viktigste tror jeg de to pcene du har fått tilbud om utgår

Hvorfor har de helt nye HP pcene disse gamle skjermkortene tro? Er det fordi de raskere skjermkortene blir varmere og tar mere strøm?

Syntes det er merkelig at en seriøs aktør som HP ikke har bedre skjermkort...

Så du mener at ATI Mob. 9200 ikke er god nok for spill i det hele tatt ? Spiller ikke mye fps spill, går mere i Delta Force og andre mindre krevende spill....

Det er nok fordi HP ikke satser på at gamere kjøper maskina, for det er veldig få gamere som bruker bærbare maskiner. De satser nok mer på vanlig kontor bruk.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar

Ja, det er nok det...Leste i en annen test også at skjermen sleper så fort det er bevegelse i bildet....(testen av HP Compaq nx9001, er vel samme type skjerm)

Så det er vel ikke noe poeng å prøve å spille med den allikevel...

Så vi får fortsatt spille på den stasjonære da :(

Endret av fredde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...