3dRacer Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Maskinen låste seg, det har den gjort ganske ofte nå men denne gangen gikk det galt. Når jeg skulle starte maskinen på nytt så fikk jeg denne feilmeldingen; \WINDOWS\SYSTEM32\\CONFIG\SYSTEM fila er korrupt og maskinen kan ikke starte, OK tenkte jeg da booter jeg med windows cden og lar den reparere feilen men NEI! Alt går helt greit til den skal finne fram C:\ og repareringen skal begynne... Den finner ingen av harddiskene, jeg har instalert windows på SATA Raptor disk, også har jeg 2x160 gb Seagate SATA disker, bruker Promise controller. Problemet er at når jeg er i DOS så finner CD og Floppy men ingen av harddiskene... Hva kan jeg gjøre? Hjelp mottas med takk!! Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Liten oppdatering, bruker Win XP pro. Husker at jeg hadde samme problemet når keg skulle oppdatere BIOS, fikk ikke kopiert nye bios filer fra A:\ til C:\ pga. den fant ikke harddiskene, tror at det er noe med Promise controlleren... Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dette skyldes en feil skapt i registeret, kan ha forskjellige årsaker bla tull med ram eller hd. Her er hvordan du får gang på det igjen, men du vil antakelig måtte legge inn mye drivere etc. for du går omtrent tilbake til scratch...men du får iallefall systemet på gang og tilgang til filene dine. How to restore win xp if the boot fails. -Boot from the win xp cd and go to recovery console -In recovery console type the following: mp tmp copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak delete c:\windows\system32\config\system copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system Attempt to boot the system, if it doesn`t boot, get back into the Recovery Console and do the following commands: mp tmp copy c:\windows\system32\config\ software c:\windows\tmp\software.bak delete c:\windows\system32\config\ software copy c:\windows\repair\ software c:\windows\system32\config\ software Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå