garfunk Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Skal oppgradere pc-en litt. Er bare usikker på hovedkort. Her er hva jeg kunne tenkte meg.. AMD XP 2500+ twinMOS 2x256 pc 3200 WD 120 gig Gainward 6800 128 MB. Hvilket hovedkort burde jeg ha? Må ha noe som klokker litt bra og som er stabilt! på forhånd takk Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Til det grafikkortet bør du ha ganske gode andre komponenter for å utnytte det på best mulig måte. Jeg ville kjøpt: Abit NF7(-S) v2.0 AMD Athlon XP-M2400 35W (og klokket den langt opp i skyene) TwinMos PC3200 1024 Dual-kit (2x512MB) Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker. vet man kan kjøpe en passiv chipset kjøler men har et ganske stramt busjett.... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker. vet man kan kjøpe en passiv chipset kjøler men har et ganske stramt busjett.... Tviler på at NB viften kommer til å bråke mer enn skjermkortkjølingen ...har hatt et kort med den kjøleren (Abti NF7-kjøleren) i nesten et år nå, og jeg hører både CPU og PSU viftene mye bedre enn NB viften. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker. Du hører ikke vifta i det hele tatt. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Abit AN7 er jo også et godt kort. Jeg ville valgt Asus A7N8X-E Deluxe. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Abit AN7 er jo også et godt kort. Jeg ville valgt Asus A7N8X-E Deluxe. NF7-S og AN7 er omtrent identiske bortsett fra prisen og at AN7 klokker litt svakere. Asus A7N8X-kortene klokker heller ikke like bra som NF7-S Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Abit AN7 er jo også et godt kort. Jeg ville valgt Asus A7N8X-E Deluxe. NF7-S og AN7 er omtrent identiske bortsett fra prisen og at AN7 klokker litt svakere. Asus A7N8X-kortene klokker heller ikke like bra som NF7-S Trodde AN7 klokket bedre, men da tok jeg visst feil. Asus kortet klokker ikke bedre enn NF7-S, men jeg ser på det som et solid kvalitetskort. Lenke til kommentar
balderx Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg trodde nettopp at det var noe galt med mitt hovedkort Asus a7n8x deluxe, og fikk det erstattet med abit a7n v2.0. Med de nøyaktig samme komponentene, var asus kortet langt mer stabilt på overklokking. Både før jeg skiftet, og etter jeg skiftet tilbake til asus kortet. NB Det viste seg at det var en slave harddisk som streiket. Så min anbefaling basert på nøytralt test grunnlag, er at du velger asus hovedkort fremfor abit. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg trodde nettopp at det var noe galt med mitt hovedkort Asus a7n8x deluxe, og fikk det erstattet med abit a7n v2.0. Med de nøyaktig samme komponentene, var asus kortet langt mer stabilt på overklokking. Både før jeg skiftet, og etter jeg skiftet tilbake til asus kortet. NB Det viste seg at det var en slave harddisk som streiket. Så min anbefaling basert på nøytralt test grunnlag, er at du velger asus hovedkort fremfor abit. Abit har ikke noe kort som heter A7N. Abit har et kort som heter AN7, men det er ikke v2.0. Abit har også kort som heter v2.0, men de heter NF7 og NF7-S. ...som sagt så er NF7(-S) et bedre kort enn AN7 (hvis det var det du tenkte på). Lenke til kommentar
balderx Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 he he. jeg hadde vist glemt navnet ja. Nei det stemmer det jeg sier, men bare at asus a7n8x deluxe, var bedre enn nf7 v.20 Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Abit NF7 -(S) v2.0 kan anbefales Lenke til kommentar
balderx Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Men som sagt så har jeg testet både Asus A7N8X deluxe mot Abit NF7 V.2.0 med akkurat de samme komponentene, og det er ingen tvil om at asus kortet er langt mer villig til å la seg overklokke. Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Men som sagt så har jeg testet både Asus A7N8X deluxe mot Abit NF7 V.2.0 med akkurat de samme komponentene, og det er ingen tvil om at asus kortet er langt mer villig til å la seg overklokke. Håper det er en skrivefeil at du skrev "asus" var mest klokkevennlig! Eller har du vert skikkelig uheldig Endret 29. august 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Til det grafikkortet bør du ha ganske gode andre komponenter for å utnytte det på best mulig måte. Jeg ville kjøpt: Abit NF7(-S) v2.0 AMD Athlon XP-M2400 35W (og klokket den langt opp i skyene) TwinMos PC3200 1024 Dual-kit (2x512MB) Akuratt det jeg har edit: leif Endret 29. august 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
balderx Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Nei. jeg ble litt skuffet over at abit kortet var dårligere enn asus kortet, da jeg hadde hørt at det skulle være bra. Men det viste seg at asus kortet her var mye mer stabilt på overklokking enn abit Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Nei. jeg ble litt skuffet over at abit kortet var dårligere enn asus kortet, da jeg hadde hørt at det skulle være bra. Men det viste seg at asus kortet her var mye mer stabilt på overklokking enn abit Åja... Du er sikkert en av få som har opplevd det, da Abit kortet er kjent for å være en bedre overklokker Lenke til kommentar
balderx Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det er mye mulig, men som sagt. Med akkurat samme hardware, var asus kortet bedre enn abit. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Abit NF7 -(S) v2.0 veldig bra hk,har aldri hørt noe fra støy fra vifta på kortet.kortet er også veldig bra og oc med.men var litt trangt mellom ide-kabel og 6800 kortet,men klartet og presse kortet inn til slutt. ide-porten ligger inntil grafikkortet og p.g.a lengden på 6800 kortet ble det litt tragt der. ps:dårlig forklart,men hvis du forsto det så... Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker. Du hører ikke vifta i det hele tatt. Jeg måtte bytte vifte etter en stund da viften lagde utrolig mye bråk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå