Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort til socket A

garfunk

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pc-en litt. Er bare usikker på hovedkort. Her er hva jeg kunne tenkte meg..

AMD XP 2500+

twinMOS 2x256 pc 3200

WD 120 gig

Gainward 6800 128 MB.

Hvilket hovedkort burde jeg ha? Må ha noe som klokker litt bra og som er stabilt!

på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...har egentlig ikke lyst på det hovedkortet da jeg har hørt at det bråker som bare pokker. vet man kan kjøpe en passiv chipset kjøler men har et ganske stramt busjett....

Tviler på at NB viften kommer til å bråke mer enn skjermkortkjølingen ;)

...har hatt et kort med den kjøleren (Abti NF7-kjøleren) i nesten et år nå, og jeg hører både CPU og PSU viftene mye bedre enn NB viften.

Lenke til kommentar

Jeg trodde nettopp at det var noe galt med mitt hovedkort Asus a7n8x deluxe, og fikk det erstattet med abit a7n v2.0. Med de nøyaktig samme komponentene, var asus kortet langt mer stabilt på overklokking. Både før jeg skiftet, og etter jeg skiftet tilbake til asus kortet. NB Det viste seg at det var en slave harddisk som streiket. Så min anbefaling basert på nøytralt test grunnlag, er at du velger asus hovedkort fremfor abit.

Lenke til kommentar
Jeg trodde nettopp at det var noe galt med mitt hovedkort Asus a7n8x deluxe, og fikk det erstattet med abit a7n v2.0. Med de nøyaktig samme komponentene, var asus kortet langt mer stabilt på overklokking. Både før jeg skiftet, og etter jeg skiftet tilbake til asus kortet. NB Det viste seg at det var en slave harddisk som streiket. Så min anbefaling basert på nøytralt test grunnlag, er at du velger asus hovedkort fremfor abit.

Abit har ikke noe kort som heter A7N. Abit har et kort som heter AN7, men det er ikke v2.0. Abit har også kort som heter v2.0, men de heter NF7 og NF7-S.

...som sagt så er NF7(-S) et bedre kort enn AN7 (hvis det var det du tenkte på).

Lenke til kommentar
Men som sagt så har jeg testet både Asus A7N8X deluxe mot Abit NF7 V.2.0 med akkurat de samme komponentene, og det er ingen tvil om at asus kortet er langt mer villig til å la seg overklokke.

Håper det er en skrivefeil at du skrev "asus" var mest klokkevennlig!

Eller har du vert skikkelig uheldig :ermm:

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Til det grafikkortet bør du ha ganske gode andre komponenter for å utnytte det på best mulig måte.

Jeg ville kjøpt:

Abit NF7(-S) v2.0

AMD Athlon XP-M2400 35W (og klokket den langt opp i skyene)

TwinMos PC3200 1024 Dual-kit (2x512MB)

Akuratt det jeg har :love:

edit: leif

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Nei. jeg ble litt skuffet over at abit kortet var dårligere enn asus kortet, da jeg hadde hørt at det skulle være bra. Men det viste seg at asus kortet her var mye mer stabilt på overklokking enn abit

Åja... Du er sikkert en av få som har opplevd det, da Abit kortet er kjent for å være en bedre overklokker :whistle:

Lenke til kommentar

Abit NF7 -(S) v2.0 veldig bra hk,har aldri hørt noe fra støy fra vifta på kortet.kortet er også veldig bra og oc med.men var litt trangt mellom ide-kabel og 6800 kortet,men klartet og presse kortet inn til slutt.

ide-porten ligger inntil grafikkortet og p.g.a lengden på 6800 kortet ble det litt tragt der.

ps:dårlig forklart,men hvis du forsto det så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...