Kozesmurf Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Et japansk firma demonstrerte nylig en såkalt holografisk opptaksplate som kan romme inntil en terabyte med data. Link til artikkelen Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvorfor er det tåpelig? Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 vil vel ikkje vere så ille når det gjelder film då ca 200 filmer på en plate Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) vil vel ikkje vere så ille når det gjelder film då ca 200 filmer på en plate ganske genialt å ha ei plate istaden for 200!! men ganske dumt viss du ødelegger den! Endret 29. august 2004 av Tonickup Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ganske kjekt, viss 200 filma på ca gjennomsnitlig er 2 tima så har du film for 16,6 daga Finn fram cola og grandis Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ganske kjekt, viss 200 filma på ca gjennomsnitlig er 2 tima så har du film for 16,6 daga Finn fram cola og grandis det hadde ikkje vore meg som hadde sett alle filmane i strekk!! men Pizza'en kunne eg ha ete! og ikkje minst drukke opp cola'en Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Utrolig teit og kalle nyheten for 200 dvd-er på en plate. Hvem i alle dager er det som kommer til å gidde å ha alle dvd-ene sine på en dvd hvis de har så mange filmer på dataen f.eks. Er jo mye stiligere med 400 dvd-cover i hyllen en stusselige 2. Hadde de kalt nyheten for "en terrabyte på nye plater" hadde jeg nok vært mer imponert. Menmen... det var dagens unyttige ord fra meg Mvh. Erik Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg fatter ikke hva fa** de tenker med. Kan de ikke lage denne nye teknologien på annet enn en plate da? Den knekker, blir ripete, tåler ikke sollys o.s.v Hvertfall noe minidisc liknende som tåler litt mer Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 som ebso86 sier, masse råere å ha 400dvd`er stående i hylla en 2.. Å hvem faen er det som gdder å betale 20000,- for spillern + 700,- for hver plate da.. kommer sikert ikke hit før om 5 år uansett.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Tåplig Tåpelig? Det er da et teknologisk fremskritt som vi definitivt kommer til å nyte godt av lenger frem i tid. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 herregud, er dere helt idioter eller? 200 filmer på én plate er jo bare for å gi et intrykk av hvor mye plass det er på dem Dere klager jo faktisk på utviklingen av teknologi og utnyttelse av plass. Jeg skal vedde på det var slik som dette de snakket om DVD'en for ti år siden også, når den ideen ble lagt fram... "å nei, hvem i all verden er det somm gidder å ha filmer på plater, de blir jo ødelagt med en gang! VHS er her for å bli!" Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 arnosmith: jeg skulle til å si det samme Lenke til kommentar
EDB Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Tar sikkert litt tid og brenne Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 bra med fremskritt, men en ting jeg ikke skjønner, er hvorfor alt nå dreier seg om runde PLATER.. kunne de ikke laget firkanter? fra spøk til alvor: Platene blir ripete, og med den tettheten av data vil en liten ripe bety fatale følger.. Hvor ikke lage noe mer solid? (penger penger penger) Tenk så mye kjekkere det ahdde vært med 200 filmer i flash-minne.. Mye sikrere.. Ingen fare for riper iallefall Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 én ripe i en vanlig CD har også "fatale" følger, så jeg ser ikke helt forskjellen her. Har forresten merket at det skal utrolig mye til for at en plate blir ripete nok til at man ikke kan spille dem mer, jeg har iallefall aldri opplevet det... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ENDELIG! Men jeg hadde ventet meg en harddisk version. Men men, det kommer vel. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er vel på markedet om 6-7 år, og da er plutselig ikke en terra noe spesielt mye lenger ^_^ -Stigma Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvorfor ikke bare fyre en slags selvkjørende HD inn i det gamle 8-track konseptet Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Men tenk for noen linjer vi har for og laste med alt som trenges for og fylle en terabyte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå