toreBerg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har Tele2 (c2i.net) adresse. vet noen hvilket program jeg skal bruke for å laste opp? Jeg har vært inne på noe som kalles FileZilla, men kan verken finne noe for Mac, eller for Norge. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er det FTP du vil kople opp? Da trnger du en FTP Klient.. Fetch f.eks Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er det FTP du vil kople opp? Da trnger du en FTP Klient.. Fetch f.eks Jeg bruker Fetch, og syns det duger best, men jeg har ennå ikke helt skjønt hvordan man lagrer addresser og passord da... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er det FTP du vil kople opp? Da trnger du en FTP Klient.. Fetch f.eks Jeg bruker Fetch, og syns det duger best, men jeg har ennå ikke helt skjønt hvordan man lagrer addresser og passord da... Hva er det du egentlig plages med da? Opplasting av filer? Lenke til kommentar
maggen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvis du vil koble deg til en FTP-tjener for å overføre filer er kanskje det enkleste å bruke Finder? Ha Finder aktivert, og gå i menyen Gå->Koble til tjener (hurtigtast eple+k). I menylinjefeltet der skriver du inn ftp:// og navn eller ip-adresse til serveren: ftp://navnpåtjener.com Verre er det ikke -magnus Lenke til kommentar
KennyBoy Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvis du vil koble deg til en FTP-tjener for å overføre filer er kanskje det enkleste å bruke Finder? -magnus Finder støtter kun å lese fra en FTP-server. Det beste som er gratis (donering er lov) er Cyber Duck. Absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
maggen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Finder støtter kun å lese fra en FTP-server. Det har du jammen rett i. Litt flau nå Den fungerer jo helt utmerket med samba, hvorfor har de cripplet ftp? Lenke til kommentar
jarand Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hvis man skal betale noen kroner for et ftp-program kan jeg anbefale Captain FTP. Hadde trøbbel i fjor med opplasting til Telenor/Nextra sine ftp-servere (riktignok med tidligere versjon av OS X) og da var dette det eneste programmet som klarte det ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå