lysbryter Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Jeg har et Chieftec-kabinett, som som kjent leveres uten støvfilter. Min boks står på gulvet, og det dras jo inn en del støv etter hvert. Jeg vet ikke hvordan et støvfilter ser ut eller hva det er laget av, men går det an å lage en liknende løsning selv, som fungerer noenlunde OK? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Jeg har brukt nylonstrømper. Funker ganske bra.. Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Tror mors gamle nylonstrømper fungerer utmerket som støvfilter;) Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 Åssen putter jeg på plass det liksom? Hvor? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 De tar du på med en fot av gangen.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Quote: lysbryter skrev (2002-05-05 02:41):Jeg har et Chieftec-kabinett, som som kjent leveres uten støvfilter. Min boks står på gulvet, og det dras jo inn en del støv etter hvert.Jeg vet ikke hvordan et støvfilter ser ut eller hva det er laget av, men går det an å lage en liknende løsning selv, som fungerer noenlunde OK? Kjøpte en sånn "strømpe-bandasje" på apoteket, husker ikke hva den kostet... Trakk den to ganger over vifta og skrudde den på plass. Holder til mange skift... Lenke til kommentar
copyright Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 bruk en støvsuge pose, jeh har det i mitt chiftec, og det funker det :smile: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Torshov bilrekvisita har noen fine "pusse/slipe" matter fra 3M, og måler 15,5 x 22,5 cm. De egner seg ypperlig til bruk som filter. Mattene kan minne litt om stålull, men er mest sannsynlig laget av noe syntetisk. Holder du de opp mot lyset kan du nesten se igjennom de. Platene er ca 8 mm tykke, og er utrolig fine å klippe i. Kan hende at enkelte bensinstasjoner også har disse. Vet at noen engelsek videoredigeringsstudioer bruker disse istedenfor originale som koster fletta. Luftgjennomstrømningen er svært god. Er det andre som har erfaring med disse? Lenke til kommentar
pine Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 En Schifonett klut funker veldig bra. Fås på alle daglivarebutikker Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 Rent ideelt, hvor bør filteret sitte? Mellom vifta og kabinettet, foran vifta eller "rundt" vifta, dvs både foran og bak? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 hva du enn bruker må du sette filteret ved innsugs siden. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Hei Veslemøy! Har en engelsk profforsterker som bruker et skilt støvfilter foran vifta som du beskriver. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 Selvsagt skal jeg sette det foran, der lufta suges inn, men HVOR i forhold til vifta, hvis du skjønner... :smile: FORAN vifta, altså ut mot meg når jeg står foran PC'n, eller BAK vifta, altså mot kabinettet. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Det er vel det samme. Viktigste er vel at det må være lett å komme til filteret slik at man kan vaske det/bytte det. For det er jo selve maskinen som ikke skal bli nedstøvet, er det ikke. Lenke til kommentar
StiFNils Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 forran vifta så ikke vifta blir støvete :smile: Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 Jeg har nå prøvd med en Chifonet kjøkkenklut. Det funker greit det, men jeg merker at lufttrykket er blitt atskillig dårligere. Kanskje jeg burde hatt et stoff med bedre luftgjennomstrømning. Måtte forresten ha filteret "bak" vifta, hvis ikke ble det dratt inn mot bladene, noe som bråker fælt. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå