Gå til innhold

Lage støvfilter selv?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Chieftec-kabinett, som som kjent leveres uten støvfilter. Min boks står på gulvet, og det dras jo inn en del støv etter hvert.

Jeg vet ikke hvordan et støvfilter ser ut eller hva det er laget av, men går det an å lage en liknende løsning selv, som fungerer noenlunde OK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

lysbryter skrev (2002-05-05 02:41):

Jeg har et Chieftec-kabinett, som som kjent leveres uten støvfilter. Min boks står på gulvet, og det dras jo inn en del støv etter hvert.

Jeg vet ikke hvordan et støvfilter ser ut eller hva det er laget av, men går det an å lage en liknende løsning selv, som fungerer noenlunde OK?

Kjøpte en sånn "strømpe-bandasje" på apoteket, husker ikke hva den kostet... Trakk den to ganger over vifta og skrudde den på plass. Holder til mange skift...

Lenke til kommentar

Torshov bilrekvisita har noen fine "pusse/slipe" matter fra 3M, og måler 15,5 x 22,5 cm. De egner seg ypperlig til bruk som filter. Mattene kan minne litt om stålull, men er mest sannsynlig laget av noe syntetisk. Holder du de opp mot lyset kan du nesten se igjennom de. Platene er ca 8 mm tykke, og er utrolig fine å klippe i.

Kan hende at enkelte bensinstasjoner også har disse.

Vet at noen engelsek videoredigeringsstudioer bruker disse istedenfor originale som koster fletta.

Luftgjennomstrømningen er svært god.

Er det andre som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd med en Chifonet kjøkkenklut. Det funker greit det, men jeg merker at lufttrykket er blitt atskillig dårligere. Kanskje jeg burde hatt et stoff med bedre luftgjennomstrømning.

Måtte forresten ha filteret "bak" vifta, hvis ikke ble det dratt inn mot bladene, noe som bråker fælt. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...