Wooho Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei sliter med en liten problem. Jeg formaterer en gang i blandt med en fresh Windows install. Mitt problem er at jeg er redd for at min orginale Windows Xp cd`en skal få riper så jeg tenker på å ta en backup av denne. Men etter flere misslykkede forsøk funker ingen av de brente kopiene jeg har brent ut. Det vil si at man kan gå inn i menyen på den brente cden men når jeg restarter maskinen så kommer det ingen meny opp om BOOTE fra CD`en? Kan forøvrig si at jeg bruker Nero. Går det an å brenne ut Win XP pro????? Lenke til kommentar
X672 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 drar du bare filene over fra winxp cd'en til ein blank ein eller bruker du CD COPY? du har ein ting i Nero som heter CD COPY prøv den vist du ikkje har gjort det enda... Lenke til kommentar
Tian Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Bruk CloneCD http://www.slysoft.com/en/ Det programmet funket for meg iallefall Mvh Tian Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 XP-CDen er kopibeskyttet og vil derfor ikke virke som den skal hvis du bare kopierer den på vanlig måte... Finnes derimot måter å omgå kopisperren på. Søk litt på google så finner du nok ut av det... Et annet tips kan være å lage et ghost-image av HDen rett etter at du har installert Windows+oppdateringer + ev. office osv. (F.eks. med Norton Ghost), så kan du bare laste inn dette imaget i stedet for å formatere, installere og konfigurere i timesvis Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Skal prøve de forskjellige forslagene og sjekke om det funker! Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dette er en problem relatert til Windows. Derfor passer den best i Windows-kategorien. Flyttet den derfor fra "Annet om hardware" til "Windows". Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Bruk Nero Burning Rom. Brenne winXP ved å gå til "recorder" / "Burn Image". Da vil du få muligheten til å kunne boote på den. Jeg tror at dette er løsningen for deg. Du må velge blank side i Nero, og ikke bruke veiviseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå