Gå til innhold

Får ikke høy lyd på ny pc?

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! :)

Nettopp kjøpt meg ny pc, hvor jeg da har begynt å fylle denne med mp3, meen, jeg får jo ikke no særlig høy lyd?

Sjekket jo selvfølgelig volumkontrollen, der satt jeg volum delen, og wave på det høyeste, men likevel et lavt volum?

Noen som har en anelse av det lille problemet mitt her? :hmm:

btw, mp3 filene har også en tendens til å hakke til tider i winamp? :roll:

Takker for svar! :thumbup:

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan prøve å svare på MP3 problemet ditt ialtfall...

Siden du sier at PC'en din er ny, så tror jeg at problemet har mer med WinAmp sine innstillinger (dvs. oppsatt minne-bruk i WinAmp) å gjøre enn noe annet.

Det er jo mange parametre man kan pirke på i setup for å optimalisere bruken av system-ressurser i WinAmp.

Det kan og hende at problemet er harddisk relatert (dette var det første som falt inn i hodet på meg), men allikevel er det ikke lett å si konkret hva årsaken til dette problemet er, uten å vite hva slags system du kjører.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

MM, skjønner.

Kjøpte den Coop PC'en til 8000, av merket Cybercom. Funker helt greit, men det irriterer meg med sånne småfeil som å ikke få opp lyden noe særlig, og at sangene "lagger" til tider..

Titta på enhetsbehandling, men fant ikke noe særlig info, hvor leter jeg? :roll:

For guds skyld, bare spør om info, og evnt. hvor jeg skal lete henn, så gjør jeg det! Blir litt på nerva av å høre på -->ggodd muusikk<--, ikke sant. :roll: (radiated ;) )

Lenke til kommentar

Som Radiated nevnte før meg, det å vite hvilket lydkort og andre komponenter som er i PC'en din er et must. Jeg fant ingen info om Coop maskinen på nettet, så hvis du har spesifikasjonene til PC'en hadde det vært fint om du kunne post'e de. ;)

Lenke til kommentar
Som Radiated nevnte før meg, det å vite hvilket lydkort og andre komponenter som er i PC'en din er et must. Jeg fant ingen info om Coop maskinen på nettet, så hvis du har spesifikasjonene til PC'en hadde det vært fint om du kunne post'e de. ;)

Finner ikke frem til lydkortet som jeg skrev igår, men kan det ha noe med at jeg har 2 skjermkort? Bare noe som brått poppa opp i hode, men regner egentlig med at det ikke skal ha noe med saken å gjøre.

Titta som sagt inne på enhetsbehandling, men fant ingen spesielle navn utenom windows standard osv osv.. :roll:

Vet ikke om dette har noe med hva dere trenger å vite, men noen av komponentene som står på en lapp som fulgte med:

AMD Athlon 3000+, 512DDRRAM,200Gb,ATI Radeon 9600XT 256mb osv masse mer som dere ikke har brukt for å vite..

Men si meg folkens hvor jeg finner navn på tinga henn? Så jeg får tatt ett steg videre! :blush:

Lenke til kommentar

AMD Athlon64 3000+ prosessor

MSI MS-7010 VIA-K8T800 basert hovedkort

512mb PC3200 DDR SDRAM

200 GB Seagate Barracuda 7200.7 harddisk 7200 omdr./min.

8x DVD+/-RW brenner

Ati Radon 9800Pro / XT

TV inn video inn/ut, VGA+DVI

3 FireWire porter, 2 i front, 1 på bakpanel

6 USB 2.0 porter, 2 i front, 4 på bakpanel

Integrert 5.1 surroundlyd med analoge utganger, S/PDIF inn og ut

56K Fax/modem

100 Mbit nettverkskort

54 Mbit trådløst nettverkskort

Dær er alt om den

Står mere her:http://www.dinside.no/php/art.php?id=107811&=katnav

Endret av Shuttle
Lenke til kommentar
Siden det er integrert 5.1 surround, skal det være 3 forskjellige minijacker + evt spdif du kan koble til høyttalerene. Det kan være at du har koblet feil, prøv de andre tilkoblingene.

Prøvd, veldig lav lyd på høytalere, og på en egen ingang til headset så var det jo litt høyere lyd med headset der. Men likevel?? :dontgetit::roll:

Lenke til kommentar
Kan også være noen innstillinger et eller annet sted hvor du kan sette opp hvilken utgang du bruker, hva slags høytalere du har etc.. alternativt et eller annet på en utilities cd, om du fikk med noe slikt..

Fikk med en cd ja, men alt som er på denne er installert fra før av. Så nei, ikke noe sånt tilgjengelig.

Men jeg titta på driveren, eller navnet på lyd greine, og det var "C-Media Wave Device", det jeg hadde på den andre Pc'en var "Realtek AC 97".

Visst jeg da installerer denne istendefor? Er jo verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar

Jaha, Hvor mye vil det da koste for å fikse noe sånt da? For jeg klarer jo tydeligvis ikke fikse den dritt*n her..e :ermm:

Er det noe timespris på reperasjon? :roll:

Winamp'en plager også fortsatt livet av meg med den små hakkinga til tider. Kan det evnt. være noen andre avspillings muligheter som ligner winamp? :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...