nattaz Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei! Jeg har kjøpt meg nyt hovedkort og CPU(Epox EP-8KDA3+ og AMD Athlon 64 2800+). Jeg satte sammen komponentene(+ Ram og skjermkort) så skulle jeg teste om det virket, men det skjedde ingen ting, ikke et eneste tegn på at det var strøm til pc'en. Men jeg har testet power-boxen, og den funker. Noen som vet hva dette kan være? Tusen takk! MVH nattaz Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ...satt i power-switch'en på riktige pinner? (Prøv deg fram med en skrutrekker på de du tror det kan være, og sjekk om pc'en starter på noen som helst av de ) Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 har du satt i begge strøm kontaktene? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Power knappen på PSU = 0/1 @ 1? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 hadde et slikt prob, selv. det var HK det var noe feil med. prøv med et annet vis du har mulighet! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Høres ut som et defekt hovedkort hvis PSU funker og du har kobla til strømmen. Da skal det ihvertfall være noe aktivitet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 lese sticky-posten om hva skal man gjøre når pc ikke startet. prøv alt av råd du får her før du lager post om det btw: test rammen i anna maskin, kan være den som er defekt. Lenke til kommentar
Levicom Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 lese sticky-posten om hva skal man gjøre når pc ikke startet. prøv alt av råd du får her før du lager post om det btw: test rammen i anna maskin, kan være den som er defekt. kva er vitsen med å skriva net da samma som meg Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 lese sticky-posten om hva skal man gjøre når pc ikke startet. prøv alt av råd du får her før du lager post om det btw: test rammen i anna maskin, kan være den som er defekt. kva er vitsen med å skriva net da samma som meg ops, sry, så ikke at du hadde skrevet det......... Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 takk for gode råd! Jeg har prøvd alt nå... PSU min er på 340w, og i manualen til hovedkortet mitt står det at jeg må ha 300w eller mer, ellers vil det ikke starte opp..... men jeg har jo mer enn 300w.....? MVH nattaz Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er nok ikke for liten psu som er problemet Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 jeg ville testet komponentene i en annen pc. spes prosessor, ram jeg har 260W psu så din er mere en kraftig nokk Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Jeg fant ut, hva det var.... Jeg hadde vært litt for uforsiktig da jeg satt på kjøleren, så det blir nok nytt HK. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 på hovedkortet er det jo sånne små "pinner" du skal sette power led, power switch, reset switch osv. hjalp en venn med å sette sammen data, jeg fant ut at tegninga der det sto hvor de skulle være var oppned og speilvendt se godt over en gang til. om ikke det er problemet aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg fant ut, hva det var.... Jeg hadde vært litt for uforsiktig da jeg satt på kjøleren, så det blir nok nytt HK. Så du hadde klart å ødelegge HK men ikkje CPU da du satte på kjøler??? Er vanligvis letter å ødelegge CPU på denne måten Men en ting, sjekk om du kanskje også kan ha kommet til å skade cpu kjernenm amd cpu er litt me sjøre en intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå