Gå til innhold

Trenger ny fet gamingmus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare få rette en takk til alle med den geniale idéen om å fjerne blyloddet i Logitech sine mus.

Det har alltid irritert meg sinnsykt at en så bra mus kunne være så tung at den ble bortimot ubrukelig - ante ikke at det kunne være så lett å fikse.

Takk! :yes:

Lenke til kommentar
MX 1000 har laser og 20 ganger bedre sensor enn de fleste andre mus, koster lite og har bra design, ville absolutt testet denne!

Har MX510 nå og klarer ikke forestille meg noe som er 20 ganger bedre hehe den er veldig bra :yes:

Er ikke MX 1000 trådløs? Det hjelper ikke med bra sensor når overføringa av signalet er crap!! :thumbdown: De har vel neppe klart å revolusjonere trådløs overføring siden MX700 :tease:

-K

Lenke til kommentar
Må bare få rette en takk til alle med den geniale idéen om å fjerne blyloddet i Logitech sine mus.

Det har alltid irritert meg sinnsykt at en så bra mus kunne være så tung at den ble bortimot ubrukelig - ante ikke at det kunne være så lett å fikse.

Takk! :yes:

Hehe må takke DEG for at loddet nå er ute av min MX510, viste ikke at det var sånnt i den :roll: Gheee så lett den ble, glir bortover musmatten bare jeg blåser på den (mulig jeg har jævlig ånde)

Lenke til kommentar
Ja.. Folk er så kjedelige og fantasiløse, de klarer ikke si annet enn "bla bla Logitech MX ditt og datt" og "bla bla Inellimouse hø om pø" ... :tease:

Rart at dere gamere ikke i det hele tatt nevner Razer Viper (arvtageren til den legendariske Boomslang).

:w00t: K

Det kan ha noe med at folk bare svarer med sin egen erfaring. Det går jo ikke ant å si at Razer Viper er en konge mus hvis man ikke i det hele tatt har prøvd den. Har forresten testet Razer Boomslang og kan ikke si at jeg ble imponert.

Er i samme dilemma og trenger en ny mus (min Logitec Dual Optical begynner å bli sliten) så det blir nok en MX510 eller MX1000 på meg.

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg har enda tilgode å prøve en trådløs mus som ikke suger til gaming. Mulig jeg er kresen, men når man er godt vant til gode mus med USB ledning er trådløst som regel en nedtur. (Har hatt Dual Optical før og MX500 nå)

Min erfaring med MX 700 er at den er:

• tung
  • må lades ofte
  • har et lite lagg / delay på overføringen

Sikkert bra som kontormus, men til gaming? Neppe :nei:

K :w00t:

Lenke til kommentar

De som har så mye imot trådløs mus bør kansje skjekke fakta litt mere om MX1000.

Musen benytter 27 MHz RF-teknologi som sender data med samme hastighet som mus med kabel, opptil 125 ganger i sekundet. Dette skal ifølge Logitech være 2,5 ganger oftere enn andre RF-baserte mus, noe som skal gi muspekeren en mer glidende bevegelse og bedre presisjon.

Med en ladetid i krybben på 3-4 timer, skal musen kunne brukes i omtrent tre uker.

Lenke til kommentar
De som har så mye imot trådløs mus bør kansje skjekke fakta litt mere om MX1000.

Musen benytter 27 MHz RF-teknologi som sender data med samme hastighet som mus med kabel, opptil 125 ganger i sekundet. Dette skal ifølge Logitech være 2,5 ganger oftere enn andre RF-baserte mus, noe som skal gi muspekeren en mer glidende bevegelse og bedre presisjon.

Med en ladetid i krybben på 3-4 timer, skal musen kunne brukes i omtrent tre uker.

MX 700 brukte også denne "vidunderlige" 27 MHz teknologien, uten at det gjorde ting så mye bedre. Det hjelper ikke å sende 125 signaler i sekundet (Noe MX 700 også greide fint), når de alikevel kommer frem flerfoldige millisekunder for sent i forhold til mus med ledning. "mouse lag" som det så fint heter.

Men musen er ikke spesielt lett uansett vil jeg tro.

Men for dem som sverger til trådløs mus går det helt fint an å leve med en liten muslagg og litt tyngre mus enn vanlig..

K :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
MX 1000 har laser og 20 ganger bedre sensor enn de fleste andre mus, koster lite og har bra design, ville absolutt testet denne!

Har MX510 nå og klarer ikke forestille meg noe som er 20 ganger bedre hehe den er veldig bra :yes:

Er ikke MX 1000 trådløs? Det hjelper ikke med bra sensor når overføringa av signalet er crap!! :thumbdown: De har vel neppe klart å revolusjonere trådløs overføring siden MX700 :tease:

-K

mx 1000 har 800 dpi mx700 har 800 dpi, ALLE andre trådløse muser har 400 dpi OG MX510 og 500 HAR 800 DPI. lære dere ting folkz!

Lenke til kommentar

Nå er det jo mye snakk om mx1000 her. Er kan noen her bekrefte at den virkelig er like god til å spille med som det mx510 er? Er det noen som har spillt i et par dager med begge? Eller byttet fra mx510 til mx1000.

EKSTREMT nyskjerrig på forskjellen :yes:

Det har jo vært en del tester som sier at de ikke opplever lagg med mx1000 men de sier aldri om de har testet den mot mx510 :no:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er en veldig god test her.

Og for dem som lurte på det med forskjellen fra MX510 og MX1000, les denne quoten her:

We compared the laser mouse with the MX 510, the most precise mouse available as of today. We tried both models on the latest FPS games - UT 2004, Doom 3 and FarCry. First off, I gave the mouse to several players to try with these games and the reaction was unanimous: the MX 1000 is better.

Min MX1000 er bestilt allerede :thumbup:

EDIT:

Har også denne quoten fra driversheaven:

The MX1000 is the MX510 on steroids with more voluptuous curves.
Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

altså, ikke får å være frekk eller no men på bildet under har du min mus og matte.. Koster deg noen få kroner og fy fader det funker fjell ! Ingen problemer med å spille minst like bra med dette som en mx1000 eller noe anna optiske dyre saker..

Jeg ville heller lagt til side den 1000 lappen og investert i bedre lyd, eller oppgradering av hardware : skjermkort, ram, HD osv..

post-25-1097240635_thumb.jpg

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
altså, ikke får å være frekk eller no men på bildet under har du min mus og matte.. Koster deg noen få kroner og fy fader det funker fjell ! Ingen problemer med å spille minst like bra med dette som en mx1000 eller noe anna optiske dyre saker..

Jeg ville heller lagt til side den 1000 lappen og investert i bedre lyd, eller oppgradering av hardware : skjermkort, ram, HD osv..

For å rette litt.... Del 1000lappen i 2 så har du MX1000. Nummer 2.... Den er ikke Optisk :p

Lenke til kommentar

For å rette litt.... Del 1000lappen i 2 så har du MX1000. Nummer 2.... Den er ikke Optisk :p

tenkte hvis du skulle ha en fUNC matte oxo, som veldig mange investerer i når de har en slik mus.. Dell musa og clas ohlson musematte til 19 kr funker kjempefint hos meg.. :yes: Er det nødvendig å påkoste mus og matte egentlig?

Lenke til kommentar
tenkte hvis du skulle ha en fUNC matte oxo, som veldig mange investerer i når de har en slik mus.. Dell musa og clas ohlson musematte til 19 kr funker kjempefint hos meg.. :yes: Er det nødvendig å påkoste mus og matte egentlig?

Da er jo det din mening. Er forskjellige meninger enn 1 vettu ;) Noen overlever med en sur Dell mus mens andre hadde bare irritert seg over hvor dårlig den var. Finnes ikke 1 mus som passer alle vettu :cool:

Lenke til kommentar

MX-1000 bruker laser istedet for en rød LED, men den er ikke mindre optisk av den grunn :p

Sant det, men blir mer presis av det da. Er jo ikke sååå optisk som vi er vant til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...