Dragan87 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Jeg skal ha ny pc, men hvet ikke åsen hardisk jeg skal ha Endret 17. september 2004 av Dragan87 Lenke til kommentar
Heales Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Noen vil sikkert si ja, men jeg vil anbefale deg at du får noen til å gjøre det for deg. Såfremt du ikke er veldig interessert i å lære mer om nettopp bygging. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg vil si det er lurt å bygge selv. Da lærer du deg litt om maskinen og hvordan ting er satt sammen/fungerer sammen. Noe som kan gjøre feilsøking noe lettere. Men hvis du er totalt inkompetent med eletronikk/ bygge ting kan det være lurt å få noen som vet litt til å sette den sammen. Det er ikke vanskelig å sette sammen en pc, er du litt forsiktig klarer du ikke ødelegge noe heller... Lenke til kommentar
BladeAMD/Intel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Lurer du på å bygge selv er du allerede kommet langt på vei! Les denne du: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9369 lykke til Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Vis du bruker sundt folkevett, så er det liten sjangse for at noko går gale. Og det viktigaste av alt: RTFM For den prisen webshopen tar for å sette sammen pc'en for deg, så kan du t.d. kjøpe ein betre skjerm, ein ny stol, ein ekstra hd, ta ein tur på bydn eller tapetsere om gangen. Lenke til kommentar
Dragan87 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Men er det noen som hvet om et bra sted å kjøpe deler fra Lenke til kommentar
Thel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg vil anbefale netshop.no på det sterkeste, handlet deler fra dem med mitt pc kjøp, og alt gikk flott!! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Kom med bruksområdene dine, spesielle ønsker og et budsjett så velger vi komponenter for deg... Netshop.no bygger PC'n sammen for deg for 300 kr. eller no.. så vi tar utgangspunkt i at du handler der, da du virker litt frastøtende for å bygge selv.. Lenke til kommentar
Dragan87 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 vel, jeg har tengt å bruke den bare til spill å musikk. Jeg har tengt å bruke ca. 10 000kr på den uten skjerm, høytalere og mus. men jeg her ikke peiling på hva slaks prossesor jeg skal ha, eller noen av de andre delene for den saks skyld. Men den skal hvere kraftig nok til å kjøre dagens spill uten noe problem i det hele datt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Kom med bruksområdene dine, spesielle ønsker og et budsjett så velger vi komponenter for deg... Netshop.no bygger PC'n sammen for deg for 300 kr. eller no.. så vi tar utgangspunkt i at du handler der, da du virker litt frastøtende for å bygge selv.. kan nevne mer om netshop. Ikke bare bygger de den og tester den for deg, men dette betyr: 1) du mottar ikke noen defekte deler 2) alt ser pent ut og fungerer 3) Ikke bare vil enekelt komponentene ha den garantien som følger, men netshop tilbyr hele 3 års garanti på pc'er de setter sammen for deg. Er dette verdt de få kronene de tar for å sette sammen systemet? JA! Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dragan87: Om du har lyst på en PC og du ikke kan så mye om det å bygge PC, er det kanskje like greit å følge Øyvind_dahle sitt råd... gå inn på en hvilken som helst norsk nettbutikk... Det seg være netshop, mpx eller komplett... de har PC byggerverktøy der du setter opp din egen PC akkurat slik du vil ha den... Neste gang du kjøper PC kan det være du kan bygge den selv, ettersom det å lese på hw.no faktisk er veldig lærerikt... Lykke til!!! :D MVH Arnulf Lenke til kommentar
neb Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 den første PCen jeg satt sammen, virker den dag i dag! før jeg bega meg inn i byggingen hadde jeg ingen erfaring, utenom den finfine guiden HW gutta har lagd! og med litt sunn fornuft gikk alt veldig bra.. i tillegg er det jo også gøy da, å bygge selv! ville helt klart bygd selv! Lenke til kommentar
Dragan87 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Men når jeg kjøper ny pc er det lurt å ha PCI og DDR2 på den da Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Men når jeg kjøper ny pc er det lurt å ha PCI og DDR2 på den da Blir jo fort noe dyrere, og om det er verdt nå er heller usikkert. Men det varer jo lengre da. Kjøpte meg forresten pc med pcie og ddr2 nå nettopp.. Den virket ikke Men jeg hadde vel bare uflaks da.. Bare synd jeg må sitte fremfor en ibm nå da.. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Kom med bruksområdene dine, spesielle ønsker og et budsjett så velger vi komponenter for deg... Netshop.no bygger PC'n sammen for deg for 300 kr. eller no.. så vi tar utgangspunkt i at du handler der, da du virker litt frastøtende for å bygge selv.. kan nevne mer om netshop. Ikke bare bygger de den og tester den for deg, men dette betyr: 1) du mottar ikke noen defekte deler 2) alt ser pent ut og fungerer 3) Ikke bare vil enekelt komponentene ha den garantien som følger, men netshop tilbyr hele 3 års garanti på pc'er de setter sammen for deg. Er dette verdt de få kronene de tar for å sette sammen systemet? JA! Jeg pleier også å argumentere med det, men det er jo kjekt å kunne bygge en selv også. Men det er best om du får med deg en som kan det, for hvis du plutselig ikke får start på maskina, blir det fort mye bruksanvisningslesing, i forhold til dersom du allerede vet hva du skal gjøre. Og, er du usikker, så for all del, LES BRUKSANVISNING selv om det er kjedelig... EDIT: Yeah! Innlegg nr. 666 Endret 29. august 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Thel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Maskinen jeg sitter på nå bygde jeg selv, hadde ingen erfaring fra før, og leste ikke guiden her på hw. Vist du bare leser brugsanvisningen til de forsjellige kompnentene(spesielt Hovedkortet!) så skal det nå gå greit. Men vist man ikke "tørr" å prøve dette kan man bruke netshop til bygging, har en kompis osm gjore dette, men han fikk en feil på tastaturporten på hovedkortet, for når nethsop hadde testet hadde de bare brukt USB tastatur!! Etter at han sendte det tilbake til de for nytt hovedkort har han vel egenltig ikke hatt noen problemer, og er storfornøyd! H.kon Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Som Øyvind sa så er det ikke så dumt å få netshop til å bygge den for deg, men husk nå på at det faktisk er morsomt å bygge PC også =D Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er du interessert i data er det greit å bygge selv. Jeg visste lite til ingenting når jeg bygde min første, og klarte det bra lell (bortsett fra at hk var skrudd, men det var en feil på hk). Det er ikke vanskelig, og det finnes flere utfyllende guider, også her på hardware.no. Ikke minst så er det litt enklere å fikle inni maskina senere når du evt skal oppgradere, eller bytte ut defekte deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå