Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Corsa GSI 94 modell nekter å starte!

Anbefalte innlegg

Allright.. Nå skal dere høre:

Jeg har en Opel Corsa 1.6 16v :dribble: som driver å stopper :hmm: ! Og når den har stoppet så nekter den å starte før dagen etterpå.. har skiftet besinpumpereleet og besninfilteret, uten at dette gjorde saken noe bedre. :roll: I dag virker den, men regner med at den stopper til kvelden.. den stopper aldri i fart, kun etter at jeg har stoppet den selv - da får jeg ikke start. Ikke hver gang, men ca hver 10ende...

Noen som har den fjerneste anelese om hva dette kan være? Periodiske feil er vanskeilge å finne ut av!!

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har hatt akkurat det samme problemet på en volvo 240. (m.injeksion)

Den ville ofte ikke starte på lunken motor.

Vi sjekket det ene med det andre og til slutt leverte vi den inn på et volvo verksted.

Der skjekket de for elektriske feilmeldinger uten resultat og sto og klødde seg i hodet.

De mente det var svinghjulsgiveren til innsprøytningen så vi skiftet den.

men problemet fortsatte..

Så en dag da vi trengte bilen som verst og vi ikke fikk start sjekket vi sikringskapet, der fant vi en sikring med en bul på.

Dette var sikringen til bl.a. bensinpumpen, vi satte i en ny og bilen startet som altid før.

har hatt det samme problemet en gang i ettertid, og da var det samme sikring som var gått.

De på verkstedet mente det kunne vere slik at sikringen kunne bli på virket av varme og derfor ledet den ikke strøm når bilen var varm.

Det jeg fortsatt ikke skjønner er at pumpen virket mens bilen var i gang, det var jo like varmt da... :hmm:

Men sikringen løste vertfall problemet så jeg ville sjekket det.

Endret av Øyvind h.l.
Lenke til kommentar

ta deg en tur på Opel-verkstedet ditt!

de vil sikkert foreslå å bytte en del i forbindelse med avgasssystemet.

denne bilen har, som mange andre, en enhet som resirkulerer avgass for å redusere utslipp. (husker ikke hva den heter, men bytta den på en Corsa med samme symptomer for litt siden)

minnes at delen ikke var dyr og at den iallefall var lett å bytte.

hmm. flaut at jeg ikke husker navnet på delen :hmm:

Lenke til kommentar

Heisann!!

Nå har jeg skrudd litt til, og det kommer ikke bensin i det hele tatt. Koblet av slangen til bensinfilteret, men det kommer ikke bensin når jeg prøver å starte: Ergo, bensinpumpen går ikke! Men hvor er den? I tanken? over tanken? finner den ikke... kan det være hjernen...

setter pris på forslag.. har ikke råd til å sette den inn på Opel igjen!

Lenke til kommentar

tja! kan vel tenkes den er nedsenket i bensintanken, men løft på baksetet og se om du finner et lokk i gulvet som du kan ta ut. iallefall finner du sikkert ledningene til pumpa.

og DA kan du jo forsøke å tvangskjøre den med strøm fra batteriet for å finne ut om det kanskje er hjernen!?

MEN: det KAN være det samme problemet som jeg beskriver ovenfor! hvis ikke alle sensorer får det de trenger av info kan resultatet bli at hjernen kutter ut for å redde motoren fra elendighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...