olegunnaro Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Vill disse fungere bra i min Nec nd-2500A? Vet at det er skrevet om disse tidligere, men det er noen som sier at de er bra og andre ikke. Endret 29. august 2004 av O_G_O Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Platene funker fint de. Har brennt ca 60 stykker av de uten noen problemer. Oppgrader firmware på brenneren din så den brenner de på 8x, hvis du ikke allerede har gjort det da. mvh cocheeze Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Disse er OPTODISC og er IKKE spesielt bra (jeg vil faktisk påstå at de er relativt dårlige, men med gode brennere vil de nok allikevel virke). De platene komplett solgte tidligere var RICOH og var derimot meget bra. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 ok, takk for svar. Hva er å anbefale da? Må være med DVD cover! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 (endret) OPTODISC.OR4 4x DVD+R: Lavkvalitetsplater produsert av Optodisc i Taiwan, anbefales ikke utenom hvis prisen er meget lav. Merker: MMORE, Datawrite i DVD-Cover. Leverandører: www.komplett.no Brennere som brenner disse bra på 4x: Plextor PX-712A Plextor PX-708A ... NEC ND-2500A (med standard firmware) NEC ND-2510A (med standard firmware) Betyr det at jeg med min NEC ND-2500A kan brenne disse DVD'ene bra? Endret 29. august 2004 av O_G_O Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Brennere som brenner disse bra på 4x:NEC ND-2500A (med standard firmware) Nei.. Det kommer til å gå til helvete.. Endret 29. august 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er det ingen som leverer RICOH plater fra That's Write nå? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er det ingen som leverer RICOH plater fra That's Write nå? Jeg lurer på om 25 spindlene (4x) enda er RICOH, men jeg kan ikke si det sikkert da det er en stund siden jeg har kjøpt de. O_G_O: Joda de vil virke greit nok med NEC ND-2500A, obs på at du KAN få problemer mot slutten av platen i enkelte tilfeller. Hvis du bare skal ha plater (og ikke annen hardware) så har vi [link fjern av moderator - forumet er ingen markedsplass] eProformance DVD plater til kurant pris, vi har også cover så klart Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Er det ingen som leverer RICOH plater fra That's Write nå? Jeg lurer på om 25 spindlene (4x) enda er RICOH, men jeg kan ikke si det sikkert da det er en stund siden jeg har kjøpt de. O_G_O: Joda de vil virke greit nok med NEC ND-2500A, obs på at du KAN få problemer mot slutten av platen i enkelte tilfeller. Hvis du bare skal ha plater (og ikke annen hardware) så har vi [link fjern av moderator - forumet er ingen markedsplass] eProformance DVD plater til kurant pris, vi har også cover så klart Jeg er ikke sikker på om at jeg skall ha no annen hardware, så jeg skall tenke på saken, det ble jo biligere å bestille 50 plater med cover fra dere en fra komplett. Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Har kjøpt en kasse med de Thats Write platene de er snakk om her. Dette er infoen DVD-Decrypter gir på disse platene: Physical Format Information (ADIP): Disc ID: RICOHJPN-R01-02 Book Type: DVD+R Part Version: 1 Disc Size: 120mm Maximum Read Rate: Not Specified Number of Layers: 1 Track Path: Parallel Track Path (PTP) Linear Density: 0.267 um/bit Track Density: 0.74 um/track Kan ikke se noe om OptoDisc jeg... mvh c0cheeze Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 c0cheeze, kan du bekfrefte at jeg har forstått dette riktig - De that's write platene med dvd cover som komplett.no selger som 50 stk for 490 er gått tilbake til å være ricohplater? (bare sånn et jeg er sikker på at du ikke snakker om bundle, mens han over snakker om de med dvd cover) Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg bestiller plater i spindler, og kjøper cover ved siden av. Jeg bestiller større kvanta (200 plater + 200 cover forrige gang), så det blir billigere enn That's Write på Komplett ;-) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har kjøpt en kasse med de Thats Write platene de er snakk om her.Dette er infoen DVD-Decrypter gir på disse platene: Physical Format Information (ADIP): Disc ID: RICOHJPN-R01-02 Book Type: DVD+R Part Version: 1 Disc Size: 120mm Maximum Read Rate: Not Specified Number of Layers: 1 Track Path: Parallel Track Path (PTP) Linear Density: 0.267 um/bit Track Density: 0.74 um/track Kan ikke se noe om OptoDisc jeg... mvh c0cheeze Er det en kasse med 50 eller 60 plater? De kassene med 50 plater med cover (sorte cover) har oftest vært RICOH. De kassene med 60 plater med cover (transparente cover) har oftest vært OPTODISC. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Men hva er det egentlig som er galt med disse OPTODISC platene da? Varer de ikke så lenge som de andre, eller er det bare det at det er støre sjangse å feilbrenne de? Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Snakker om kasse med 60 plater med sorte cover.... Ricoh plater, hvertfall sier DVD-Decrypter det.. mvh c0cheeze Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Snakker om kasse med 60 plater med sorte cover....Ricoh plater, hvertfall sier DVD-Decrypter det.. mvh c0cheeze Når bestillte du denne da? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Men hva er det egentlig som er galt med disse OPTODISC platene da? Varer de ikke så lenge som de andre, eller er det bare det at det er støre sjangse å feilbrenne de? Dårlig kvalitet mot slutten (dersom du brenner plata helt full). Disse platene kan bli vanskeligere å lese enn kvalitetsplater i andre lesere. Om de holder kortere eller lengre enn f.eks Verbatim vet jeg ikke. Blanke cover = OPTODISC. Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har NEC-2501 og har hatt problemer med både 4x og 8x That's Write. Har måttet brenne med halv hastighet for ikke å få korrupte plater. Når jeg brenner med full hastighet virker brenningen OK, men når jeg prøver å lese platene får jeg feilmeldinger etter en stund (fyller de helt opp). Mulig NECen har problemer. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har brent en haug med That's write DVD+R uten noe tull. Har bare en NEC 1300A men den gjør jobben. Bruker somregel Nero. Helt greie plater til bra pris. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 jeg skal kjøpe mine første dvd-plater, og lurer på om "That's Write DVD+R plate 4,7GB 8x 25 stk. spindel" (fra komplett) kan være tingen. men ser jo at det er litt diskusjon vedr optodisc-platene. mitt spørsmål blir derfor: noen som vet om 25-platers spindelen er optodisc eller ricohplater? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå