hemo Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Og der gav eg opp! *sukk* Lenke til kommentar
nasreddin Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 I de fleste mellommenneskelige forhold må man også gi, man kan ikke bare ta. Etter flere langvarige forhold har jeg kommet til den konklusjon at et ekteskap eller annet tilsvarende forhold ikke er så forskjellig fra prostitusjon. Man må gjøre jenta fornøyd før man kan få sex; enten dette er ved å spandere en middag eller å ta oppvasken. I mine forhold har sexen i alle fall for meg vært det viktigste ved forholdet. Resten av det forholdet innebærer hadde jeg strengt talt ikke hatt behov for. I det lange løp kan det å kjøpe sex av prostituerte sikkert være vel så greit, både økonomisk og tidsmessig. Hvis den prostituerte selger sex frivillig, får man dekket sine egne seksuelle behov samtidig som man hjelper en person som kanskje er i nød. Jeg kan ikke se noe galt i det. Det jeg KAN se noe galt i, er at (kristne, fundamentalistiske) bedrevitere skal diktere hvordan mitt liv skal være. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Vel, dersom man mener at det er ok med prostitusjon så lenge jenta/gutten vil det, så høres jo det flott ut. Men i såfall ville det fremdeles sitte igjen mange som ikke fikk sex pga utseendet. Jeg ville aldri hatt sex med en person jeg fant mindre attråverdig. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg tror krig og rasisme fremmes av sånne som deg. Jeg gjentar mitt spørsmål: Tror du at krig og rasisme fremmes av at jeg kompromissløst fordømmer disse? Eller tror du at krig og rasisme fremmes ved at du likestiller krig med fred og rasisme med likestilling? Din argumentasjon bygger på premisset om at det ikke finnes rett og galt. Følgelig vil det være galt å fordømme andre, uansett hva man fordømmer dem for. Men premisset er galt; det finnes rett og galt. Følgelig er det ikke galt å fordømme mennesker som handler umoralsk; det er tvert imot et moralsk imperativ. Toleranse er et farlig prinsipp, da det gir onde mennesker fritt spillerom. Det er toleransens skyld at seks millioner jøder ble drept under 2. verdenskrig; dersom venstresiden ikke hadde tolerert Hitlers nasjonalsosialistiske regime, ville man ha kunnet fjerne ham fra makten allerede før krigen. Forøvrig motsier du deg selv når du fordømmer meg for å ikke være tolerant. Lenke til kommentar
nasreddin Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 PelsJakob; dette faller langt utenfor det denne diskusjonen handler om; dette kan du ta et annet sted. Forøvrig trekker du alt for generelle slutninger mht. begrepet toleranse; å tolerere salg av sex, andres meninger, religion, seksualitet eller hudfarge har ingenting med ondhet eller onde mennesker å gjøre. Ja; intoleranse har gjennom historiens løp ført til mange konflikter og krig. Grunnen til at jødene ble drept under 2. verdenskrig var nazistenes intoleranse; ikke toleranse fra venstresiden for hva nazistene gjorde. Det er skremmende å se hvilket forvridd verdenssyn enkelte kan ha. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Himmel og hav! Noen av påstandene her er virkelig ville! men men.....min mening: Jeg synes at salg av sex bør være lovlig i den forstand at man måtte legalisere det som et hvilket som helst arbeid. La dem betal skatt og lignende som oss andre. Til gjengjeld så vil man få ryddet mer opp i dem som blir tvunget til dette ufrivillig. Arbeidsgiverene (pimp's) må registreres og holdes oversikt over. De protistuerte er jevnlig inne til kontroll for å se at dem har det bra og ikke lider. På den måten så vil man få en mye bedre kontroll på dette. Jeg personlig ser ingen grunn til å kjøpe sex, men dersom en dame synes det er greit å selge seg og en mann vil kjøpe så ser jeg ikke noe problem med det. Lenke til kommentar
kag Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg tror krig og rasisme fremmes av sånne som deg. Jeg gjentar mitt spørsmål: Tror du at krig og rasisme fremmes av at jeg kompromissløst fordømmer disse? Eller tror du at krig og rasisme fremmes ved at du likestiller krig med fred og rasisme med likestilling? Som sagt. Jeg tror krig og rasisme fremmes av sånne som deg når dere fordømmer andre etter hva dere synes er rett. Et åpent sinn er ikke akkurat det som representerer synspunktene dine best. Og, mot sier meg selv? Nja, gjør vel det. Men fordommer mot fordommer vil jeg si er unntaket. PS; Verden er ikke så enkel av det bare er å si rett og galt. Man er nok nødt til å se på nyansene skal man kunne gjøre deg opp den beste beslutningen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Den verdenen jeg lever i er den som PelsJakob snakker om. Den som kag og nasreddin lever i vet jeg ikke hvor finnes... Lenke til kommentar
kag Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Den verdenen jeg lever i er den som PelsJakob snakker om. Den som kag og nasreddin lever i vet jeg ikke hvor finnes... Er vel muligens a state of mind det er snakk om. Stopp fiendtlighetene og hygg dere i stede. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Kan moderator stoppe/låse denne tråden? Vi blir spam'et av folk som ikkje vil diskutera det tråden handler om, og spørsmål om "problem-posterne" kan holda seg til tema blir ignorert! Smekk på fingen! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 mitt inntrykk av horene (kjører mye forbi horestrøket i bergen, strandkaien, fordi jeg har en tjommi boende litt lenger ute på nordes) er at de er narkomane som må ha seg et skudd og ser ingen annen utvei... Er ikke noe sånn man ser på tv at horene ser mer enn brukbare ut. Tror at det å selge sex er en ufrivillig handling i den forstand at de som selger ikke har annet valg. Derfor bør det ulovliggjøres, selvølgelig bør det i samme slengen lanseres gode tiltak som kan hjelpe de som blir tvunget til å selge sex. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Men det er jo ikkje det denne tråden handler om. No er vi så off topic at eg driter i om eg også går langt utforbi, her: Diskusjonen skulle gått ut på temaet: salg av sex og om vi godtar dette. Kunne du solgt sex? Ville du då blitt akseptert? Bruk av narkotika er ulovelig, og salg av sex er (så vidt eg veit) lovlig. Men eg har gitt opp å diskutera temaet for lengst Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 greit nok at narkotika er ulovlig, men mitt inntrykk er at det er en av hovedårsakene til hvorfor folk selger sex. Er det akseptabelt at folk selger sex fordi at de føler at de ikke har noe valg? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Er det "ok" å selge sex? Helt akseptabelt. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Er det OK at folk, som har eit fritt valg og ikkje blir utsett for kriminelle handlingar eller deltar i uloveleg verksemd, tar betaling for å vera intim med andre folk? Vil Skurupu godteke at folk du er med til vanleg driv med salg av sex av og til? Om dette yrket er eit tabu, så sit det jammen langt inne! Eg trur ikkje folk flest aksepterer dette, og eg trur det er eit gedigent tabu den dag i dag. Så om du vil selga sex til andre menneske (kriminalitet, nød, tvang og missbruk til side), så trur eg faktisk du må gjera dette skjult... Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Vel...det er opp til hver enkelt personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå