PelsJakob Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hva med toleranse? Toleranse er en blankofullmakt til onde mennesker om å gjøre som de vil. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Om eg har lyst til å selga kroppen min til andre, kan eg gjer dette? Kan eg stå for det? Kan eg fortella det til andre, f.eks i lystige lag? Hvorfor skal det være galt å selge sex? Jeg ser ingen store forskjeller på å være hore enn å være snekker, IT-konsulent el. Jeg synes ikke det er galt å selge sex så lenge det går på den prostituertes premisser, men likevel får innlegget ditt meg til å tenke mostrebende tanker. Hvorfor får jeg følelsen av at du bare tenker på horer som jenter? Ville du selv solgt det til en ekkel stygg kjærring? Jeg bare spør. Jeg synes luksus-prostitusjon er OK, men vanlig prostitusjon er feil. Man bør kunne velge hvem man vil ha sex med, og avvise kunder man ikke liker. Forskjellen mellom å selge en IT-tjeneste og en seksuell tjeneste er at den seksuelle tjenesten er intim. De fleste mennesker har en usynlig grense rundt seg. Hvor nærme man føler seg komfortabel med å slippe en ukjent person inntil seg varier fra person til person, men de fleste ville nok hatt problemer med å ha sex med en person for kun pengenes skyld. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Hvorfor er ikke prostitusjon moralsk legitimt? Fordi kropp og sjel er ett. Sex uten kjærlighet er et forsøk på å løsrive kroppen fra sjelen, et forsøk på å rømme fra det faktum at sex er legemliggjøringen av to menneskers kjærlighet til hverandre. Har PelsJakob lest post#1 og artikkelen som er utgangspunkt for tråden? Der snakker Lars Daniel K. Jacobsen om ei gruppe menneske som aldri får oppleva denne kjærleiken til eit anna menneske. Filmskaparen snakkar om at menneske kan gå til grunne pga. mangel på fysisk nærleik og sex. Eg sitterer: "...etter hvert melder de seg som depresjon og sykdom. Mange trekker seg tilbake og forakter sågar de som har tilfeldig sex eller en partner. Etter hvert mister livet sin mening." Er du med på tanken om at enkelte mentalt friske menneske, aldri oppnår sex med pga. utsjånad eller at dei kanskje er handikapa? Kan du tenka deg at desse individa får store vanskar og problem, akkurat pga. mangel på sex? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Er du med på tanken om at enkelte mentalt friske menneske, aldri oppnår sex med pga. utsjånad eller at dei kanskje er handikapa? Kan du tenka deg at desse individa får store vanskar og problem, akkurat pga. mangel på sex? Jeg forstår tankegangen, men jeg tror ikke problemet er mangel på sex, men mangel på kjærlighet. Å gå til en prostituert vil da ikke hjelpe. Dette kan sammenliknes med en person som er arbeidsledig, og som derfor føler at han ikke strekker til. Det hjelper ikke om han vinner noen millioner i lotto, for det endrer ikke på det faktum at han føler seg utilstrekkelig. Det eneste som hjelper, er at han får delta i produktiv virksomhet. På samme måte er det med det vi her diskuterer; man føler seg ikke mer verdsatt om man kjøper seksuelle tjenester av en prostituert. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hvorfor er ikke prostitusjon moralsk legitimt? Fordi kropp og sjel er ett. Sex uten kjærlighet er et forsøk på å løsrive kroppen fra sjelen, et forsøk på å rømme fra det faktum at sex er legemliggjøringen av to menneskers kjærlighet til hverandre. Ser ingenting galt i dette. Muligens fordi jeg ikke har noen stor tro på sjel. Sex, eller bare kroppslig kontakt kan virke stimulerende på en god måte, selv om det skulle skje med en person en ikke kjenner, ergo ikke kan elske. Lenke til kommentar
kag Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hva med toleranse? Toleranse er en blankofullmakt til onde mennesker om å gjøre som de vil. Eller en virtue. Du burde se nærmere på det i stedet for å dømme folk. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ser ingenting galt i dette. Muligens fordi jeg ikke har noen stor tro på sjel. Med sjel mener jeg ingenting overnaturlig, jeg mener ganske enkelt menneskets bevissthet eller sinn. Sex, eller bare kroppslig kontakt kan virke stimulerende på en god måte, selv om det skulle skje med en person en ikke kjenner, ergo ikke kan elske. Da er vi altså uenige. Jeg mener som sagt at det kan sammenliknes med en arbeidsledig som føler seg utilstrekkelig; han føler seg ikke mindre utilstrekkelig om han vinner i lotto. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Eller en virtue. Det er kun én gruppe mennesker som tjener på at man ikke fordømme umoral, og det er onde mennesker. Toleranse er ingen dyd; det er tvert imot umoralsk, ettersom man lar onde mennesker ture frem som de vil. Du burde se nærmere på det i stedet for å dømme folk. I enhver sak finnes det rett og galt. Toleranse vil si at man ikke tar standpunkt, det vil si at man likestiller rett og galt. Det er ingenting som er mer umoralsk enn det. Den som velger det gale alternativet, kan i det minste unnskylde seg med at han ikke visste bedre. Den som ikke velger i det hele tatt, selv om han vet hva som er rett og galt, han har ingen unnskylding. Lenke til kommentar
kag Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Unnskyld meg, men du er rett og slett sjuk i hue. Du snakker som om ordene "umoralsk" og "ond" skulle ha vært synonymer. Og virker totalt blottet for at det finnes forskjellige verdigrunnlag her i verden. My tip for you my friend. GET WITH IT! Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Unnskyld meg, men du er rett og slett sjuk i hue. Hvor ble det av den toleransen du prater slik om? Du snakker som om ordene "umoralsk" og "ond" skulle ha vært synonymer. Nei, men det er jo to sider av samme sak. Og virker totalt blottet for at det finnes forskjellige verdigrunnlag her i verden. Jeg har ingen problemer med å innse at folk har forskjellige verdier. Jeg forbeholder meg imidlertid retten til å fordømme de som har verdier jeg anser som umoralske. Dersom du ønsker å fordømme meg for det, er det din rett. My tip for you my friend. GET WITH IT! Er du engelskmann? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 My tip for you my friend. GET WITH IT! Er du engelskmann? Hørtes mer ut som pakistaner, tyrker eller noe sånn araber fra østen... "special price for ya, dear friend" Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Å kjøpe sex er for meg helt greit bare den som prostituerer seg vil det selv! Som oftest så er det vel gale joguslavere (halliker ) Som setter folk til å prostituere seg for at de skal få penger. EDIT: Har ikke lest gjennom tråden så dette har sikkert blitt sagt før Endret 31. august 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
kag Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 My tip for you my friend. GET WITH IT! Er du engelskmann? Hørtes mer ut som pakistaner, tyrker eller noe sånn araber fra østen... "special price for ya, dear friend" Tenkte på Apu. (Simpsons) Lenke til kommentar
kag Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg har ingen problemer med å innse at folk har forskjellige verdier. Jeg forbeholder meg imidlertid retten til å fordømme de som har verdier jeg anser som umoralske. Du ser ikke hvor galt det blir? Les en historiebok. Få med deg en krig. Eller sett deg inn i rasismen i samfunnet. Sånne som deg er ikke en del av løsningen, men snarere en av grunnpilarene av problemet. Du kan ikke løse et problem med å slenge på mer dritt. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Det her er då eit tema som ikkje er utdebatert, der alle svar ikkje er på bordet, og der folk manglar erfaring, som igjen gjev mange ulike (og ofte rare) meiningar. Som trådstartar vil eg presisera at det er vår oppfatting av salg som er håvudtema - ikkje kjøp! Og til PelsJakob (som er flink til å provosera - bra!): Om ditt grunnsyn faktisk er å jobba for "retten til å fordømme de som har verdier jeg anser som umoralske", så innser du vel at du konstant bør leita etter, og bryta alle kjente tabu? Kan hende du ser på salg av sex som ein tabu? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har ingen problemer med å innse at folk har forskjellige verdier. Jeg forbeholder meg imidlertid retten til å fordømme de som har verdier jeg anser som umoralske. Du ser ikke hvor galt det blir? Nei, jeg ser tvert imot hvor galt det er å ikke fordømme umoral. Les en historiebok. Få med deg en krig. Eller sett deg inn i rasismen i samfunnet. Hvilken hensikt skulle det ha? Du kan ikke løse et problem med å slenge på mer dritt. Man kan i alle fall ikke løse et problem ved å likestille det gode og det onde. Lenke til kommentar
kag Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Les en historiebok. Få med deg en krig. Eller sett deg inn i rasismen i samfunnet. Hvilken hensikt skulle det ha? Det slo meg bare at du kanskje kunne dra nytte av det. Med holdningen du har, så er det ikke rart at det finnes krig og rasisme. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Om ditt grunnsyn faktisk er å jobba for "retten til å fordømme de som har verdier jeg anser som umoralske", så innser du vel at du konstant bør leita etter, og bryta alle kjente tabu? Jeg ser ikke logikken i dette. Selvsagt vil jeg forsøke å bryte tabuer som jeg mener det ikke er noe galt med, men jeg kan ikke se hvordan det følger logisk av mitt syn at jeg skal bryte tabuer som jeg faktisk mener er noe galt med. Kan hende du ser på salg av sex som ein tabu? Å prostituere seg er utvilsomt tabu. Slik bør det også være. Et samfunn der folk ikke reagerer på umoral, er et dekadent samfunn. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Med holdningen du har, så er det ikke rart at det finnes krig og rasisme. Tror du at krig og rasisme fremmes av at jeg kompromissløst fordømmer disse? Eller tror du at krig og rasisme fremmes ved at du likestiller krig med fred og rasisme med likestilling? Lenke til kommentar
kag Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Med holdningen du har, så er det ikke rart at det finnes krig og rasisme. Tror du at krig og rasisme fremmes av at jeg kompromissløst fordømmer disse? Eller tror du at krig og rasisme fremmes ved at du likestiller krig med fred og rasisme med likestilling? Jeg tror krig og rasisme fremmes av sånne som deg. Og av folk som stiller seg likegyldig til sånne som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå