geirgp Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Første gangen jeg brukte Vegas trykket meg meg bare gjennom alle innstillinger uten å endre innstillinger for capture-prosessen eller selve prosjektet. Har i ettertid oppdaget at i capture-innstillingene var frameraten satt til 29,97fps (NTSC) som er default verdi, det samme gjelder også prosjektinstillingene hvor Templaten "NTSC DV(720x480; 29,970fps)" var valgt med pixel ratio 0,9091 (NTSC DV). Kameraet mitt er jo selvsagt PAL versjon og jeg lurer da på hva har det å si for filmen at jeg har brukt NTCS-innstillinger i redigeringsprogrammet når filmen er tatt opp på et PAL kamera? Merket ingenting på det ferdige resultatet som kunne indikere at noe var feil. Noen innspill på hvilke innstillinger bør jeg bruke i Vegas med PAL-kameraet mitt? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvis du har gjort capture gjennom firewire med et DV kamera så skal nok alt være greit. Tror de instillingene gjelder hvis du gjør capture fra en analog kilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå