Gå til innhold

Oppstartsprob. etter oppgradering

Stoly

Anbefalte innlegg

Hei mine medhjelpere!

Dette er situasjonen. Oppgraderte pc'en. Byttet HK, CPU og ram i går kveld.

ABIT NF7-S

AMD XP 2500

Geil 2 * 256 MB PC3700

Volcano vifte

Kjøpte alt utenom ram'en brukt. Vet BIOS'en er fra 9-08-04. Koblet til hardisken som jeg brukte med forrige oppsett.

*Første gang jeg startet sto det CMOS error- defaults loaded.

* Når jeg starter opp sågår det fint forbi POST screen'en

* og det neste bildet med firkanten hvor det står litt fakta info.

*Så skal windows lastes, da får jeg fire alternativer. Det er oppdaget at ny programvare eller maskinvare er blitt installert, jeg har da valget :Starte med sikkermodus, sikkermodus med kommandolinje, starte med siste brukbare instillinger, starte windows på vanlig måte,

*ingen av alternativen fungerer, samme resultat hver gang, maskinen starte på nytt....

Okay gutter og jenter hva skjer? :blush:

>MVH Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du i det hele tatt lagt inn windows etter du bytta HK?

For ellers vill du slite lenge..

Det du kan gjøre, er å putte i win cd`en.. og kjøre en reprasjon på windows.

Da skal det funke. Jeg bruker bestandig å legge inn windows på nytt etter større utskiftning av hardware..

Lenke til kommentar

Jepp, problemet er kanskje at du hadde installert windows med andre hovedkort etc. Driverne du brukte til ditt gamle hovedkort vil sikkert ikke virke for ditt nye HK. Du har tre valg ettersom jeg selv husker da jeg bytta fra MSI HK til Abit HK,

1.: Sett inn gammel hardware, tilbakestill drivere til Windows sine standarddrivere (altså avinstaller drivere fra produsenten på de delene du bytter fra, HK, buss-drivere, lyddrivere, LAN-drivere etc., sett inn de nye komponentene og installer de nye driverne etterpå.

2.: Installer windows på nyy (sikkert det aller beste og kjappeste)

3.: Installer windows, men velg "r" for repair, da vil alle installerte programmer, favoritter, etc bli beholdt, men du må også her installere de nye driverne til slutt.

Leoss

Lenke til kommentar

Fy fader folkens, det er en grunn til at hardware.no er favoritt siden min. Her får man hjelp med en gang. Jeg prøver å legge inn windows på nytt.

Takk for all hjelp

MVH Jørgen

Endret av Stoly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...