jtsorensen Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Heisann, jeg vet at det er en ca 100 tråder om dette her. Men jeg finner rett og slett ikke det jeg leter etter. Jeg har D-Link DI-604 router, Telenor ADSL og 2 Pc'er som jeg vil ha på nett. Hva må jeg gjøre siden det ikke fungerer å bare koble det rett til? Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 konfigurerer ruteren med bruker navn og passord samt med pppoe protocolen for å koble seg til telenors nettverk. så kan du beggyne å dele internett. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dersom du har modem i Bridge-mode 1. Ikkje installer Telenor Programvare. 2. Sett opp PPPoE i routeren. (Må ha med @online.no i brukarnamn) Dersom du har modem i Router-mode 1. Ikkje installer Telenor Programvare. 2. Ikkje bruk PPPoE i routeren. Bruk DHCP e.l. Lenke til kommentar
ghraib Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 dersom du har ADSL modem fra Telenor må du konfigurere D-link routeren til å snakke PPPOE -Ghraib Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Hvordan kan jeg endre i routeren og sette bruker på den? Hvordan får jeg tilgang til den? Endret 29. august 2004 av jtsorensen Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 1. Hva slags modem fra telenor har du? Hva slags merke. Enten har du en ruter fra telenor, da skal den ha brukernavn og passord - og din d-link skal settes opp som ethernet bridge Ellers så er det motsatt. D-link ting får noen dlink folk ta seg av her, men det er viktig å vite hva du har først. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Modemet fra Telenor er Speed Touch Home. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få tilgang til routeren eller modemet. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Modemet fra Telenor er Speed Touch Home. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få tilgang til routeren eller modemet. Såvidt jeg husker så står det veldig bra forklart i bruksanvisningen til d-link routeren Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Ja. Les i manualen. Routeren setter seg selv som en fast IP (F.eks 192.168.0.1) og da må du starte et nettleservindu og skrive inn rett IP (f.eks 192.168.0.1) og du vil få opp en loginskjerm. IPen routeren sitter på står helt sikkert først i manualen, kanskje også trykket på routeren et eller annet sted. (Regner da selvfølgelig med at du har koblet opp routeren rett og du har kontakt med routeren (normalt lys som indikerer dette)) Endret 29. august 2004 av m-kane Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Speedtouch? Da er det godt mulig den er en ruter. Spesielt hvis den er relativt ny (etter mars i år). Da kan du: 1. sette opp d-link som ethernet bridge, og så sette opp speedtouch som pppoe ruter/client 2. Motsatt - står noe info om å sette speedtouch i bridge mode på www.online.no/adsl. PS: men kommer du i kontakt med teknisk hos telenor så hjelper de deg fint lite hvis ditt modem står i bridgemode. Ringer du da om problemer, så må enten modem settes opp i pppoe, eller du må fikse dette sjøl. så jeg anbefaler løsning 1 (enklest med mindre du har peil på dette, og det tviler jeg littegran) Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Routeren er oppe og går, alt er koblet til , lyser pr inngang osv. Men jeg får ikke tilgang til ADSL modemet mitt, det er veldig gammelt, og jeg får ikke åpnet modemet på den gitte ip adressen. Jeg har satt opp routeren til å være en PPPoE. Hvordan får jeg tilgang til modemet, og hva skal jeg sette denne til? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Du trenger ikke å ha tilgang til modemet, bare sett opp routeren med pppoe Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Men jeg har satt den opp med PPPoE, men jeg får ikke routeren til å ville connecte. Skal ikke være lett dette her. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Når routeren er satt opp med PPPoE, er det ikke nødvendig å gjøre noen endringer med ADSL modemet da? Lenke til kommentar
idos Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Nei.. tror ikke det.. .. I teorien skal det bare være å slå på PPPoE, sette opp ruteren med brukernavn og passord. og tar jeg ikke feil skal oppsette være slik: splitter>modem>ruter>pc'er ... Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Her finner du all informasjon du trenger om ditt produkt: di-604 Det er ikke så illle å stille inn en dlink router faktisk. bruker dlink hjemme. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Med litt frem og tilbake, og det å slå inn riktig passord , gjorde susen Takker for hjelp folkens. Could not done it without you Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå