leica Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg driver å tar endel bilder og distribuerer rundt til forskjellige lag og organisasjoner. Imidlertid kunne jeg tenkt meg å legge mitt navnet mitt å copyright bildene nederst på hvert bilde. Noe gratis program / metode jeg kan bruke til dette. ( har 3000 bilder, så det må være noe automatisert ). På forhånd takk ! Lenke til kommentar
F828 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det finnes mange som gjør dette enkelt. Alle som bruker "sitt" program vil synes at det en selv bruker er best. Jeg bruker Xat ImageOptimizer. Det har mange funksjoner i tillegg til det du spør om. Noe som er viktig å tenke på her, er HVORDAN programmet gjør dette. Noen lagrer det ferdige resultatet med mye komprimering i bildet som gjør at det blir synlig. Xat har full kontroll på akkurat dette. Xat Image Optimizer F828 Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Ser mange anbefaler GIMP har ikke prøvd det selv da Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg bøyer meg i støvet for Velmonts vellykkede markedsføring av Gimp her på forumet! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Hehe, takk Dykkern, og takk Gandalf the Grey - Er nok omtrent bare jeg som bruker Gimp, selv om jeg så at Purify også brukte det Uansett, hvis du vil gjøre dette i Gimp så må du lage et Script-Fu skript, er helt sikkert laget - men uansett er Gimp litt tung for en slik enkel oppgave, og som F828 sier er det utrolig mange slike småprogram, - de er lettere og ant. raskere også (siden de ikke trenger å kunne like mye). Selv hadde jeg nok skrevet et script der jeg hadde brukt NetPBM eller ImageMagick til å gjøre det, - men er ikke alle som gidder å skrive sine egne programmer/script til slike jobber REDIGERT: Men jeg vil jo at flere skal bruke Gimp, er jo genialt gratis program! Hva er vits med å betale 8000kr (eller hva det er) for Photoshop når man kanskje ikke trenger alt som den gir? - Gimp gjør alt hva normale folk trenger :] - Er folk som jobber med PS som trenger det. Jeg har ennå ikke funnet noe jeg mangler i Gimp. Men jeg vet det skal være ting som mangler i Gimp i forhold til PS. Bare vanskelig å se dem når en ikke bruker de utrolig avanserte tingene i PS Endret 31. august 2004 av Velmont Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå