Cy_19 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei, jeg fikk et problem når jeg skulle inst. XP servicepack 2 igår. Etter installasjonen så bootet ikke maskina opp igjen! Den ble stående og "henge" en stund, før jeg fikk feilmeldingen Error Message: Cannot Find \Windows\System32\hal.dll Denne linken henviste til tilsynelatende samme problem, og jeg har prøvd både å editere boot.ini (vha win98 bootdiskett og NTFSDOS PRO) og å sette inn en ny hal.dll fil..., men intet nytter!! Har egentlig ikke peiling på hva raid er, men jeg gikk likevel inn i raid oppsettet etter boot og lagde et "raid oppsett". Ny boot, men det ble ikke noe bedre, så jeg gikk inn og fjernet raid'en igjen. Nytt problem: Nå finner ikke maskina harddiskene lengre, selv etter at jeg har lagt inn S-ATA driverne! NTFSDOS PRO mountet tidligere diskene lett etter at jeg bootet maskina med win98 bootdisk, men heller ikke det programmet klarer å finne diskene lenger nå... Hva kan være problemet???? Har vært inne i raid-oppsettet, og det er ikke definert noe raid der nå. Tror heller ikke at jeg hadde noe før problemene begynte. Har følgende Har følgende HW: ASUS A7N8X Deluxe v2.00,AMD Athlon XP2500+ (Barton), Connect3d Radeon 9600 PRO 128 MB DDR, Geil 2x512 PC3200 400Mhz, Hitachi HD 160 GB SATA 7200 8MB (2partisjoner, 60GB C-disk med winXP & 100GB D-disk), Samsung HD 160 GB SATA 7200 8MB (1 partisjon, 160GB F-disk) Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hei igjen, er det ingen som vet hvordan jeg kan klare å få ""mountet" diskene igjen? I rescue modus så finner den ikke C-disken lengre... kjører jeg "map" så sier den kun A-disk + de 2 diskene som er CD/DVD spillerne.... Lenke til kommentar
Cy_19 Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Prøver på nytt igjen idag..., om det er noen flere "eksperter" tilstrede... Jeg bruker ikke RAID, men kan det være slik at når jeg gikk inn i raid-oppsettet, og definerte det likevel, at den skrev "noe" til harddisken slik at maskina nå tror at raid brukes...? Når jeg prøver å inst. windows på nytt, så går det greit til etter at jeg har lastet S-ATA driverne (vha F6), men når jeg velger "R" for gjennoppretting så sier den "invalid drive" eller noe slikt..., den finner ingen hardisker. Promptet står på C:\>, men DIR gir ingen printout, kun A:\> og de to CD -drivene viser vha kommandoen "map". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå