Gå til innhold

Hjeeelp... finner ikke harddiskene lenge!

Cy_19

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg fikk et problem når jeg skulle inst. XP servicepack 2 igår. Etter installasjonen så bootet ikke maskina opp igjen!

Den ble stående og "henge" en stund, før jeg fikk feilmeldingen Error Message: Cannot Find \Windows\System32\hal.dll

Denne linken henviste til tilsynelatende samme problem, og jeg har prøvd både å editere boot.ini (vha win98 bootdiskett og NTFSDOS PRO) og å sette inn en ny hal.dll fil..., men intet nytter!!

Har egentlig ikke peiling på hva raid er, men jeg gikk likevel inn i raid oppsettet etter boot og lagde et "raid oppsett". Ny boot, men det ble ikke noe bedre, så jeg gikk inn og fjernet raid'en igjen.

Nytt problem: Nå finner ikke maskina harddiskene lengre, selv etter at jeg har lagt inn S-ATA driverne!

NTFSDOS PRO mountet tidligere diskene lett etter at jeg bootet maskina med win98 bootdisk, men heller ikke det programmet klarer å finne diskene lenger nå...

Hva kan være problemet????

Har vært inne i raid-oppsettet, og det er ikke definert noe raid der nå. Tror heller ikke at jeg hadde noe før problemene begynte.

Har følgende Har følgende HW: ASUS A7N8X Deluxe v2.00,AMD Athlon XP2500+ (Barton), Connect3d Radeon 9600 PRO 128 MB DDR, Geil 2x512 PC3200 400Mhz,

Hitachi HD 160 GB SATA 7200 8MB (2partisjoner, 60GB C-disk med winXP & 100GB D-disk), Samsung HD 160 GB SATA 7200 8MB (1 partisjon, 160GB F-disk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

er det ingen som vet hvordan jeg kan klare å få ""mountet" diskene igjen?

I rescue modus så finner den ikke C-disken lengre... kjører jeg "map" så sier den kun A-disk + de 2 diskene som er CD/DVD spillerne....

Lenke til kommentar

Prøver på nytt igjen idag..., om det er noen flere "eksperter" tilstrede... :yes:

Jeg bruker ikke RAID, men kan det være slik at når jeg gikk inn i raid-oppsettet, og definerte det likevel, at den skrev "noe" til harddisken slik at maskina nå tror at raid brukes...?

Når jeg prøver å inst. windows på nytt, så går det greit til etter at jeg har lastet S-ATA driverne (vha F6), men når jeg velger "R" for gjennoppretting så sier den "invalid drive" eller noe slikt..., den finner ingen hardisker. Promptet står på C:\>, men DIR gir ingen printout, kun A:\> og de to CD -drivene viser vha kommandoen "map".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...