indeeds Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei.. Kan noen si meg hvor mye jeg kan overklokke 9800Pro 128mb,. uten å få problemer?? Har kjøpt en lignende kjøler som dette : http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet902.htm Lenke til kommentar
tbend Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg klarte 460 uten Artifacts ute på verandaen i vinter!, kjører stabilt på: 435 med den kjøleren! Minne ligger på 385- 390 alt etter temp i rommet! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Klarer 441 på core før artifacts kommer, her produserer kortet MYE varme så skikkelig kjøling er helt nødvendig. btw, vannblokk på min. Edit: ups.. har vist flashet til XP, ser du spør etter PRO..sry. Endret 1. september 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 vanskelig å si hvor mye du kan overklokke, alt er forskjellig fra kort til kort... men gjennomsnittet er vel ca 426 elns på core... Eneste måten du kan finne ut hvor langt ditt går før du får artifacts må du teste selv Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 400++ på core. 375+++ på minne. Vanskelig å si, du må bare prøve deg frem... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Overklokke et skjermkort er rimelig enkelt, og kjøleren du har kjøpt bør hjelpe deg bedre på vei. Det første du må gjøre er å laste ned et enkelt program som gjør nytten. Gode eksempler er Powerstrip og Rivatuner. Når dette er gjort kan du gå inn på programmet du har valgt å både stille på GPU og skjermkortminne. For å unngå problemer klokker du bare 5 mhz om gangen, kanskje 10 mhz til å begynne med. Etter hver klokk kan du kjøre en test, dette kan blandt annet 3Dmark hjelpe deg med. Hvis du har klokket for mye vil du med en gang se såkaldte artifacts. Som regel er det små, hvite prikker på skjermen. Når problemet oppstår klokker du bare ned noen hakk til de forsvinner. Endret 1. september 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 NB: Angående oc-program så er AtiTool noe av det bedre man får til Ati-kort nå om dagen. Anbefaler deg å bruke det. URL: http://atitool.techpowerup.com/ Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 AtiTool er fint til å finne max frekvens på core, men på minne feiler det katastrofalt for min del.... Jeg klarte å klokke opp mitt sapphide 9800Pro 128 MB til akkurat grensen for et 9800 XP vha en zalman heatpipe (rev 1, som ikke kjøler ram), og flashet det derfor greit til 9800XP... Rev 2 har også heatsinks så det bør være mulig å klokke høyere med dette.... Det greieste ved å flashe er at du slipper å sette core/mem frekvens hver gang synes nå jeg da... XT klokkes automatisk høyere enn pro... men det er selvsagt en forutsetning at du klarer XT frekvenser uten artifacts da.... med den kjøleren din forventer jeg i alle fall at du kan klokke ram-frekvensen høyere enn det jeg har fått til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå