White Fox Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Hei alle sammen.. Jeg har ett trådløst nettverk hjemme.. Routeren står helt øverst i huset sammen med en kablet pc.. Vi har i tillegg 2 maskiner med trådløst kort(en bærbar og en stasjonær).. Ofte har jeg den bærbare stående i kjelleren.. Men da blir signalstyrken "veldig lav". Hva kan jeg gjøre for å få en bedre signalstyrke der nede. Det må være en enkel og forholdsvis billig løsning. Noen som har noen tips? Nede i kjelleren har vi også ett uttak for telefon. Hvis man på noen måte kan fikse noe ut i fra dette. info: Adsl fra tele 2 Trådløst nett: 11mbps Router: SMC2804WBR V.2 2.4GHz 54 Mbps Wireless Cable/DSL Broadband Router off topic: Vi har nå skaffet oss enda en stasjonær pc.. Denne skal stå i kjelleren. Dermed trenger jeg ett trådløst kort til denne. Noen som har noen forslag til ett BILLIGE trådløst kort. Skal helst kjøpes fra komplett. Endret 29. august 2004 av eirik99 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Ingen som har noe å komme med. Trodde kanskje det var flere som også har problemer med dette. Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 har base stasjonen(routeren) repeater da? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 har base stasjonen(routeren) repeater da? eh.. er ikke sikker på det. Kan jeg sjekke det på noen måte. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 har base stasjonen(routeren) repeater da? Ja.. routeren har noe som heter WDS repeater. Skal jeg enable denne og skrive inn mac adressene til de trådløse enhetene?? Hvordan kan jeg da gjøre sånn at de trådløse enhetene sender ett WDS signal tilbake?? Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 glem det du, jeg tenkte feil. Du har ikke bruk for repeater hvis du ikke har flere basestasjoner. det er kun for å få signalet til neste basestasjon. Min feil sorry! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 glem det du, jeg tenkte feil. Du har ikke bruk for repeater hvis du ikke har flere basestasjoner. det er kun for å få signalet til neste basestasjon. Min feil sorry! Ok. Så det er ingen måte jeg kan øke signalstyrken på.. sånn noge lunde billig Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Pringles box. Skjær hull i siden og stikk inn antennen. Rett åpningen av boxen i retning av de andre PC'ene. Kapp av på lengden om du trenger å spre signalet slik at du får med begge pc'ene. Tror ikke du lovlig kan forsterke signalet, en del studenter i Trondheim har blitt huka av post og teletilsynet for WLAN forsterke kjøpt over nettet. Pringles boxen blir en passiv forsterker ved å rette alle signalene i samme retning. Bonus: Potetgull. Husk Cola Edit: Antenna skal inn i siden, ikke bunnen :-) Endret 30. august 2004 av Millmax Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Pringles box.Skjær hull i bunnen og stikk inn antennen. Rett åpningen av boxen i retning av de andre PC'ene. Kapp av på lengden om du trenger å spre signalet slik at du får med begge pc'ene. Tror ikke du lovlig kan forsterke signalet, en del studenter i Trondheim har blitt huka av post og teletilsynet for WLAN forsterke kjøpt over nettet. Pringles boxen blir en passiv forsterker ved å rette alle signalene i samme retning. Bonus: Potetgull. Husk Cola hehe.. seriøst.. Er det noen merkbar forbedring ved å gjøre dette??? Skal prøve..hehe Det kaller jeg billig løsning Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Pringles + wlan gir 4100 treff på google. Hva tror du? Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 meget smart Millmax Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Her er en direktelink til en stream fra G4Tech: http://www.g4techtv.com/html/videostream.a...1104c_165_0.asf Og her er en link til hvordan man kan gjøre det pluss en masse linker: http://www.g4techtv.com/screensavers/featu...ntenna_pg1.html Lykke til Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 finnes en tidligere tråd med link til webshop hvor en kan kjøpe en slik kanon for 200 dollar Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg har en linksys router og fikk tak i en firmware som gjorde det mulig og øke signalstyrken så kan være at det finnes til din router også Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg har en linksys router og fikk tak i en firmware som gjorde det mulig og øke signalstyrken så kan være at det finnes til din router også Det er vel ikke akkurat lovlig med mindre du søker post og teletilsynet om spesialtillatelse... Lenke til kommentar
McMort Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Pringles + wlan gir 4100 treff på google.Hva tror du? Man må huske på at dette kun gjelder de amerikanske Pringles-boksene av metall, tviler på at våre bokser av papp funker like bra... Lenke til kommentar
Vaughn Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 En ting er hva som er lovlig, en annen ting er hva som er fornuftig. Ærlig talt, en lekkende mikrobølgeovn (og de er det mange av) produserer mye mer radiostøy enn selv en 10x forsterket WLAN-forbindelse, og dette er i tillegg bredspektrum. Noe som kanskje spiller større rolle er at du må forsterke *begge* ender for å få nytte av forsterkning. Det hjelper ikke om accesspunktet roper hvis det ikke kan høre den bærbare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå