Gå til innhold

Fått VIRUS!! HJELP!

Anbefalte innlegg

FA*N!!

Tror jeg har fått et virus. Merket noen "rare" filer, med navn som sluttet på .rar og noen flere endinger som jeg ikke husker. Alle filene lå i "Shared files" folderen min, og alle lå mellom 10-100kb. Var vel en 20-30 stk av dem med forskjellige ukjente og litt rare navn ("to" endinger f.eks. *.thj.rar) Kunne ikke huske at jeg hadde lagt noen filer der, så jeg tenkte jeg skulle sjekke det først, så, dum som jeg var, dobbelklikket jeg på en fil som het demo.rar. I den pakken lå det en fil som het demo.exe. Vel, for å sjekke at dette ikke var noe jeg skulle ha, dobbelklikket jeg på den også. (feil nummer 2!) Ingenting skjedde, så da tenkte jeg ikke noe mere over det og slettet alle disse mystiske filene. BIG MISTAKE! Nå går PC en min drittregt, harddisken surrer og går nesten hele tiden, selv om jeg ikke gjør noe. Vel får prøve å fjerne ****skapet da, tenkte jeg å lastet ned Norten Antivirus. Vel, la dette inn, men da jeg skulle kjøre programmet, virket det i 2 sek, før det lukket seg automatisk og .exe fila ble slettet! Har deretter prøvd med flere forskjellige antivirus program med samme resultat! Prøvde til og med og legge "read-only" attribut på fila, men den blir fortsatt slettet! Det rare er at det bare er antivirusprogram som blir slettet, ikke vanlige .exe filer. De funker som normalt, men det går veldig tregt da! Har noen her peil på hvilket virus dette kan være?

Håper jeg slipper og formatere harddisken, men det ser dårlig ut nå...

BTW sitter på et lokalt nettverk med ca 25 maskiner, men jeg satt ikke bak en brannvegg. Er vel derfra viruset har kommet tror jeg... (i og med at de "mystiske" filene lå i "shared folder")

Help! Anybody?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...