Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noe merkelig innpå min nye maskin. Hver gang jeg starter maskina starter CMD og noen html dokumenter åpnes.

Noen som vet hva det kan være? Det kommer igjen viss jeg sletter det :(

Har prøvd og fjerne det med spybot og ad-aware og norton antivirus 2003 pro.

Mvh.

Ole Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått noe merkelig innpå min nye maskin. Hver gang jeg starter maskina starter CMD og noen html dokumenter åpnes.

Noen som vet hva det kan være? Det kommer igjen viss jeg sletter det :(

Har prøvd og fjerne det med spybot og ad-aware og norton antivirus 2003 pro.

Mvh.

Ole Martin

Hmmm....det er en del tøffe malwares for tiden.

Vet ikke om det er den samme - men slet i timesvis her for å bli kvitt malware fra look2me.com her forleden. Søk opp info om den på google; og se om det kan ligne det som har infisert ditt system.

Lenke til kommentar

Da må du brette opp ermene og søke på google etter folk som har hatt samme problemet. Det du bør søke etter er navnet på det domenet som kommer opp

i de html vinduene som starter automatisk (eks. www.searchtraffic.com)

Søk på dette + removal eller lignende (også på usenet) så finner

du til slutt en oppskrift.

Hijackthis er et program som funker bra til å se hvilke prosesser som kjører

på maskinen din. Det tar ikke vekk selve filene dog, men du kan poste en logg på et forum for å la andre gi deg tilbakemelding på hva som kan være spy-dritt.

Husk at du kan se hvilke program som kjører i oppstarten under

tools (enable advanced) i spybot. Videre er det mange filer som bare kan

fjernes når XP kjører i safemode, eller fra dos. Til sist må du huske å

ha siste oppdaterte definisjonsfiler fra spybot og Ad-aware. Jeg trodde

alt var clean, siden adaware6 ikke ville oppdatere seg. Lastet så ned

adaware SE og fant masse kjipt.

:hmm:

Husker en tråd her om dagen som handlet om hvordan man skal kunne

slå tilbake mer direkte mot firmaene som produserer spyware og sender det ut (helt lovlig pokkermeg). Myndighetene er så opptatt med å håndtere musikkbransjens "pisse i buksa for å holde seg varm" juridiske strategi mot fildeling at de totalt ignorerer spyware-firmaene. Jeg har mailet med flere av dem (Gator bla), og noen av dem svarer deg faktisk seriøst på anklagene, og sier ting som at de ikke kjenner til at programmene deres oppfører seg slik og slik, yadi yadi.

Kan ikke noen av virusfjortisene nuke disse folkene istedenfor maskina til foreldrene min?

edit: leif

Endret av surfin atari
Lenke til kommentar

Yeah, du har rett. HIJACKTHIS kan fjerne filer. Greia er at man ikke anbefaler å slette noe før man har konsultert folk som har litt peil, eller vet

godt hva man sletter. Har god erfaring med å slette filer som inneholder linker til sider spyware peiler explorer inn på.

HJT har forøvrig også en fin funksjon for å slette filer "on boot"

Siste tips ift. spyware: installer mozilla..

Lenke til kommentar
Greia er at man ikke anbefaler å slette noe før man har konsultert folk som har litt peil, eller vet godt hva man sletter.
Stemmer vel det. :yes:

Siste tips ift. spyware: installer mozilla..
Eller Opera, eventuelt et eller annet som du måtte finne. Eneste kravet er at det ikke heter Internet Explorer. :thumbup:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...