Gå til innhold

Sanger som får deg (nesten) til å grine

sete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sonata Arctica - Tallulah

Hvorfor? Fordi jeg hørte den første gang når det ble slutt med eksen min som jeg hadde vært sammen med i 2år. Teksten stemte 98% med hva som hadde skjedd mellom oss - og det var skremmende trist for meg som var på sammenbruddets rand. Det er forresten også en skikkelig bra sang i seg selv - hører på den enda og mimrer mens jeg ler av at man tror livet er over når man "mister" et ubrukelig kvinnfolk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Aerosmith - I don't wanna miss a thing

Staind - It's been a while

Goo goo dolls - Iris

Sarah Mclachlan - Angel

Bjørn Eidsvåg - Eg ser

Coldplay -Yellow

Coldplay - Trouble

David Gray - Sail Away

Dido - My lovers gone

Alle disse er nært knyttet til kjærlighetslivet mitt, og da når det er problemer i det. "Eg ser" ble sunget i min bestemors begravelse og har den derfor med

Lenke til kommentar
Lasgo - Cry :love: Den er laga for å grine.. når det blir slutt med dama, så hør på denne!

Stemmer for den, ikke en kvalitetsmessig god sang, men den er trist. :p

Michael Learns To Rock - Someday

Lighthouse Family - High

Scorpions - Send me an angel

Scorpions - Wind of change

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Har ikke for vane å bli emosjonell av musikk; men Cat Powers vokal (backet av gitar) på Good Woman gir meg gåsehud i skrivende stund (albumet Free anbefales dypt). From Grace av vår egen Thomas Dybdahl er også en fantastisk låt, som bør få fram melankolikeren i hvem det skulle være :]

Har du ikke felt en tåre før?

Hmnei. Musikk berører meg definitivt emosjonelt; spesielt hvis jeg kjenner meg igjen i teksten kan det komme en klump i halsen, men ikke i den grad at det setter tårekanalene i sving.

Pink Floyd - Dogs gjør meg heilt tuln. Om jeg ikke er i en trist fase fra før så griner jeg ikke, men denne sangen gjør noe med sinnet.

Lenke til kommentar

Musikk er veldig emosjonelt og man forbinder gjerne spesielle låter med spesielle situasjoner, perioder eller personer. Det er vel derfor helt naturlig å kjenne seg litt trist ved spesielle låter.

Noen låter kan vel dessuten være så "spesielle" at man rett og slett nesten gråter ved å høre de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...