Thrinduil Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Bob Dylan - Knocking on heavens door Eric Clapton - Tears in heaven Hans Zimmer - Safe passage Evenstar - (vet ikke artist navn) Den sangen Merry eller Pippin sang i The Return of the king (ringenes herre). Det er noen andre også, men jeg kommer på hverken artist navn eller navnet på sangen. Endret 21. februar 2009 av Thrinduil Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hmm..Alexander Rybak - Fairytale, Lordi - Hard Rock Halleljuah.. ÅJA, du mente den positive måten? Foo Fighters - Home, Alexi Murdoch - Orange Sky... Lenke til kommentar
CSM Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 My Dying Bride - For My Fallen Angel Tristere blir det vel ikke? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Lou Reed- Perfect Day (bivirkning av Trainspotting ) David Bowie- Heroes Nirvana- Something in the way Nirvana- Jesus doesn't want me for a sunbeam (covret, unplugged NY) Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Noen sanger er bra, og får tårene til å komme i øyekroken. Men andre sanger har personlige forbindelser, og gjør at det er nermest umulig å høre på dem. en slik er Greenday - Time of your life. Jeg hadde en kamerat som var en vanvittig god turner, som kjørte seg i hjel. han var 16 år... Rett før han døde, lagde han en slags video, med seg og noen kamerater, og brukte den sangen. I begravelsen hans ble den ofte spilt. Han het Marius Hennum. En annen flott sang er Elton John sin del i Stan ft. Elton John. Elsker når musikken eksprimenterer og legger inn nye faktorer. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Johnny Cash - Spirutal (kraftfull på slutten) Lenke til kommentar
Missen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Begynner ikke akkurat å grine, men dog triste: Mmm Mmm Mmm Mmm - Crash Test Dummies Don't Cry - Guns N' Roses Killing Loneliness - HIM Lazy Eye - Silversun Pickups Love Hurts - Incubus Nothing Else Matters - Metallica My Immortal - Evanescence Million Nights - Sturm Und Drang Just Like Heaven - The Cure (Elsker den sangen ) Hurt - Nine Inch Nails +++ Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Iron and Wine - Upward over the Mountain Rise Against - Hero of War Nine Inch Nails - Hurt Lynyrd Skynyrd - Simple Man Crowded House - Fall at your feet Endret 11. mars 2009 av Hoppende Bryster Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Robbie Williams - sexed up.. får meg til å tenke tilbake.. Lenke til kommentar
Herr_Conradas Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Kaizers Orchestra - 170 og Min Kvite Russer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 My Dying Bride - My Wine In Silence Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Triste Sanger: Simple plans - Untitled Lasgo - Cry R.E.M - Everybody Hurts Som får meg til å grine av glede: Hybrid - Finished Symphony http://www.youtube.com/watch?v=a8wpvC2d0kQ Også en del annet progressive/chilled trance Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Stonegard - Resistanc Metallica - Nothing Else Matters Stonegard - Blade Metallica - To Live Is To Die Trivium - A View Of Burning Empires Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Nå har ikke jeg lest gjennom alle 40 sidene, så det kan hende noen har nevnt de samme, men her er noen sanger som har fått eller får meg emosjonell: (Jeg kan også anbefale å høre disse) Elton John - Believe Elton John - Can you feel the love tonight Susanne Sundfør - I resign Susanne Sundfør - Torn to Pieces (on roses) Susanne Sundfør - Day of the Titans Thom Hell - Alone Thomas Dybdahl - Stay Home Thomas Dybdahl - Henry Det finnes mange flere, men jeg kommer ikke på flere akkurat nå. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Får bringe litt liv i tråden igjen. Noen sanger som bringer fram en tåre i øyekroken: - Josh Groban - You Are Loved (Dont Give Up) Syntes egentlig han bare så ut som en "smørsanger" utifra reklamen, men så satt en kamerat på denne sangen, og gudbedre så vakker den er. Det er en fantastisk vakker sang. rart den har blitt så lite nevnt i den tråden her. Eg er såpass heldig at eg klarer å synge den her og to where you are ganske bra. blir goosebumps av slikt Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Sånn, da har jeg lest igjennom alle 41 sidene. Det er lite norsk her faktisk, så jeg skal komme med noen "ukjente perler". Folk kan si hva dem vil om DDE, men følgende to sanger gir meg en "gladtrist" og sentimental følelse: DDE - E6 Første gang jeg hørte teksten og tenkte "faens kjærring, være utro når mannen er på vei hjem".. Så, når siste setning i sangen kommer. Ja, da er det vanskelig å ha tørre øyekroker. DDE - Vinsjan på Kaia Som innbarket sjømann (over 20 år på havet) med saltvann i blodårene er denne sangen bare "meg". "Finast' parfymen va' lokta' ta olje og sjø.." Triste sanger med triste skjebner: Lars Kilevold - Livet er for Kjipt "Sitter her aleine, på en lørdagskveld.." Beranek - Dra te' Hælvete "Nå går jæ' te' fyren med sprøyta hver da' og betaler en hundrings mer for hver gang.." Engelske: Willie Nelson - Always on my mind Janis Joplin - Me and Bobby McGee "Freedom's just another word for nothing left to lose.." Elvis Presley - In the Ghetto Pink Floyd - The Wall Denne har jeg i 8 forskjellige versjoner, fordelt på Vinyl, CD, VHS og DVD. Svært beskrivende om hva krig egentlig handler om, nemlig stjele fedre fra barn.. Det er nok mange fler, men de over har ikke vært nevnt så veldig ofte, eller ikke i det hele tatt.. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Thom Hell - Alone Åjaah, men ikke glem "Don't let go", den setter i sving alle mulige følelser hos meg. Magisk er den Og ellers: hurra for norsk musikk! Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 .hopesfall - endeavor er en utrolig vakker sang, for dere som kan like litt post-hardcore hvertfall:) Fått tårer til å renne hos meg flere ganger! Ellers får Deftones frem en del følelser. Kanskje spesielt Minerva! Chino Moreno synger med så ufattelig mye innlevelse og følelser! Matchbook romance har mange nydelige sanger, men ikke så følelsessterke at de får meg til å grine liksom... Elllers synes jeg Mudvayne - Death Blooms er en nydelig sang. Hvis man hører litt på tekstene til (hvertfall gammel) mudvayne er det mye vakkert:) Men dette er jo i utgangspunktet en ganske hard sang da... Pantera - Hollow er en ganske sterk sang! hvertfall om man har mistet noen nære... Envy - further ahead of warp er også en følelsessterk sang. Aner ikke hva teksta er, siden det er japansk:P Også er jeg ufattelig svak for Between the buried and me! Det er progressiv death-metal, men de har en god del rolige partier i sangene sine, og siden det er såpass tungt ellers, blir det en sterk kontrast! Kan nevne sanger som Shevanel cut a flip, Aspirations, Ad a dglgmut, mordecai +++ Favorittbandet mitt:) Sikkert masse jeg har glemt men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå