Sondre^^ Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) edit Endret 31. august 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hva så? At man tilfeldigvis bor i et geografisk område gir da ikke eiendomsrett til de naturressursene som tilfeldigvis befinner seg i dette området. Eh, jo, det er slik det har fungert i alle sammenhenger, utenom nar imperialister skulle ga a ta ressursene til andre land... Appell til tradisjon. Jeg venter fortsatt på at du skal utlede hvordan det irakiske folk har opparbeidet seg eiendomsrett til oljen i Irak. USA og UK hadde egentlig ingenting a gjore der i landet som de gjorde... Ethvert fritt land har rett til å intervenere i mindre frie land, dersom dette fører til økt grad av frihet på lang sikt. "Forste-mann-til-molla" prinsippet ditt, gjelder det ogsa nar du kriger og tar over andre? Dette er, som alt annet, kontekstuelt betinget. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hva så? At man tilfeldigvis bor i et geografisk område gir da ikke eiendomsrett til de naturressursene som tilfeldigvis befinner seg i dette området. Eh, jo, det er slik det har fungert i alle sammenhenger, utenom nar imperialister skulle ga a ta ressursene til andre land... Appell til tradisjon. Jeg venter fortsatt på at du skal utlede hvordan det irakiske folk har opparbeidet seg eiendomsrett til oljen i Irak. De har utvunnet den oljen i 30 år. Og for å si det på denne måte: Du har bodde i et fattig land i 40år, også plutselig finner et utenlandsk selskap en stor naturrikdom på din eiendom. Og fordi de fant den mener de at de fortjener retten til den. Ville du funnet dette rettferdig? Ville du funnet det bedre hvis du, som var blakk og ikke hadde råd til mat ble tvunget til å ta jobb for en luselønn, som du tjente inn 10 ganger? Hva hvis noen kom og sa til oss her i Norge at: Vi har tatt landet og fortjener dermed å suge en haug med penger ut, og nei ikke pga at vi bare er interisert i penger, men for å dekke underskuddet vi hadde for å øddelgge deres infrastruktur. Ifølge din argumenter har ikke vi i norge eiendomsrett til oljen "vår", det var jo utenlandske sleskaper som oppdaget den, og som satte igang boringer, som fikk i gang hele industrien. I dag tviler jeg på at regjeringen ville gjort like mye mot de store sleskapene for Norges beste! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ja, det mener han. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Alltid like artig å lese USA diskusjoner However, har et par ting jeg har undret litt om; Hvorfor gikk USA inn i Irak? Var Saddam plutselig så mye større trussel enn han var for fire år siden? Eller ville Bush'n bare leke en god fe som frigjorde folket fra det onde? Og hvis så er tilfelle, hvorfor fortsetter han ikke med de neste landene på listen? Og hvorfor hastet det så voldsomt med å innvadere Irak akuratt der og da? Endret 31. august 2004 av Danko Lenke til kommentar
bleak Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Kanskje Bush ville fjerne oppmerksomhet fra innrikspolitikken? Bare lurer.... off topic: Digger også fanboy krangler. Kan vel sammenlignes dette ja.... Endret 31. august 2004 av bleak Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 De har utvunnet den oljen i 30 år. Etter at de stjal den, ja. Og for å si det på denne måte: Du har bodde i et fattig land i 40år, også plutselig finner et utenlandsk selskap en stor naturrikdom på din eiendom. Premisset er galt. Hele poenget er at det ikke er noens eiendom. Ville du funnet det bedre hvis du, som var blakk og ikke hadde råd til mat ble tvunget til å ta jobb for en luselønn, som du tjente inn 10 ganger? Hva har dette med saken å gjøre? Ifølge din argumenter har ikke vi i norge eiendomsrett til oljen "vår" Korrekt. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hmm, har hørt at EU hadde tenkt å ordne en stor militærmakt, men vet dere hva? EU får ikke LOV av USA!! "Nei, dere kan ikke få være en militær stormakt, for det er jo vi og det er det beste at vi fortsetter å være det" "Det vil tjene verden best om vi(USA) fortsetter å være verdens "beste" land!" Det er jo helt sykt! Hva med månen? Eterhvert vil jo folk bo på månen og hvem eier månen egentlig? Du kan banne på at USA kommer til å ha en finger med i spillet på det området fordi de var der først(om de var det). Egentlig hade det vært greit å ha hatt et verdenspoliti, men IKKE USA!! Heller hadde det vært bedre om FN hadde vært noe sånt. Jeg må si at jeg stoler mer på FN enn USA og Bush. Og USA's regjering er full av konspirasjoner og korrupsjon. Som f.eks drapet på John F Kennedy. En kis skulle liksom ha skutt kennedy i hodet fra et vindu som var enormt langt unna med et gevær UTEN noe form for kikkertsikte! Og akkurat i det samme øyeblikket som han ble skutt hadde vitner sett noe blinkende fra en gresstopp i nærheten. Men forsvaret forklarte det med at det var refleksjoner fra sumpgass på Uranus eller noe sånt. Og folk tror på det!! Det er jo helt tydelig at det var regjeringen som drepte Kennedy og ikke Oswald et eller annet. Sikkert regjeringen som drepte Lennon også.. Endret 1. september 2004 av raziel014 Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 OK, du er langt på jordet. Vennligst vis hvor USA har sagt at EU ikke får ha sitt eget militær. Det var et kikkertsikte på geværet til Lee Harvey Oswald, ditt troll... Det var ingen vitner som så noe blinkende fra gresstoppen. Jeg har lest gjennom de fleste vitneavhør, og ingen sa det. Mange sa de trodde de hørte noe fra gresstoppen, men dette kunne enkelt vært ekko fra skuddene. Refleksjoner fra sumpgass på Uranus???? Hvor i all verden har du lest dette? Det har jeg aldri hørt før, og jeg researcha JFK-attentatet i over 2 måneder. Du stoler mer på FN enn USA? Ja vel. Du kan si det til nord-koreanere, Sudanere, Rwandere, osv. Imens så tror jeg tyskere, sør-koreanere, øst-europeere, japanesere, osv. er svært fornøyd med USA. Lenke til kommentar
v_k Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Sjekk http://www.totse.com/en/conspiracy/dead_kennedys/index.html hvis du er ute etter røverhistorier ang JFK. Alt er selvsagt pølsevev. Lenke til kommentar
lindasl Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 til alle som har en høne å plukke med Mr. President: www.tellhim.no Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 til alle som har en høne å plukke med Mr. President: www.tellhim.no Jeg har et bedre forslag: Hva med en halvsides annonse med dette bildet? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 til alle som har en høne å plukke med Mr. President: www.tellhim.no Tellhim.no er DEN tåpeligste kampanjen på årevis. Ps. Jeg er radikal. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det skremmer meg at de har fått inn 178 094 kr for denne latterlige annonsen. Bruk heller pengene på nissebildet jeg postet tidligere. Er det noen som vet om pengene faktisk går til annonsen, eller blir det tidenes julebord for de involverte? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dersom det er så «usaklig og idiotisk», regner jeg med at du enkelt kan utlede hvordan det irakiske folket har opparbeidet seg eiendomsrett til oljen. Jeg venter i spenning. Ehm, fordi det er deres land, og de stammer fra det landet...? Hva så? At man tilfeldigvis bor i et geografisk område gir da ikke eiendomsrett til de naturressursene som tilfeldigvis befinner seg i dette området. Med mindre du er enig i at England skal fa lov til a ta tilbake alt de hadde som imperialist? Som India osv? Det er ikke snakk om at England skal eie India, men derimot at engelske oljeselskaper skal få beholde det de har opparbeidet seg eiendomsrett til. Det er ingen som eier naturressurser i utgangspunktet; her er det førstemann-til-mølla-prinsippet som gjelder. Skulle vært artig å se hvordan Norges situasjon hadde vært om Phillips Petroleum hadde fått enerett gjennom "førstemann-til-mølla-prinsippet" ditt. Lenke til kommentar
v_k Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Faktisk er det akkurat slik det er. Det Norge tjener penger på er skatt av utvunnet olje som "betaling". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå