Jaffe Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Hva er dette valget for? Overklokker nå med CPU interface satt til disabled (som er default)... Er dette viktig? EDIT: På ABIT NF7-S... Endret 28. august 2004 av Johan123321 Lenke til kommentar
Bach Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Tror det er den bios-settinga det er vanskeligst å finne noe fornuftig info om ... Etter hva jeg har lest meg til er det omtrent samme funksjon som "DRAM CommandRate" på VIA-chipset. http://www.lostcircuits.com/memory/ddr2/4.shtml Betyr vel noe sånt som bedre utnyttelse av minnebåndbredden og mindre "tomgangskjøring". Med denne settinga på "Enabled" har mange klaga over begrensninger i overklokking, spesielt med multi 10 og 10,5. Men maskina mi er stabil på 230MHz fsb, 10 multi og Interface "Enabled". Kjør noen minnetester og spilltester, og sjekk hvor stor forskjellen blir med interface av eller på. Om det ikke gir noen voldsom "boost" er det kanskje like greit å la den være av og heller sikte på høy fsb (og selvfølgelig synkron med minnefrekvensen ) . Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 1t command on eller off. Dersom den er disablet kutter du båndbredden ganske betraktelig. Hos meg får jeg bedre minne/system-ytelse ved å kjøre 221FSB 1:1 med cl2-2-2-11 1t (CPU interface enablet) enn ved å kjøre 230FSB 1:1 cl2-2-2-11 2t (CPU interface Disablet). OC messig avhenger det av hvor bra hovedkortet ditt er (jeg har hatt to NF7-S V2 som begge har taklet 221FSB med 1t enablet, noe som i praksis betyr det er minne som setter begrensningen). Samme minnemodulene har jeg kjørt på 230 med samme timings, men da med 1t disablet, så det er også avhengig av minnet. Samme hastighet/timings med CPU interface disablet gir ca 3200/3000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå