Gå til innhold

Hvilke ram bør jeg velge?


tronni87

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt å skaffe meg mer minne. Jeg har fra før av 512 mb ram. (Twinmos pc3200 512mb). Bør jeg skaffe meg enda en slik ram type som jeg har nå, eller fins det andre typer ram som er bedre, og som dere kan anbefale? Må helst ikke overstige 800 kr. Hvis jeg velger en raskere type ram, som f.eks Twinmos pc3500 512 mb ram, eller er det unødvendig. Har hørt at hvis de har en rask og en litt tregere minne, så vil maskinen alltid bruke den tregeste farten.

 

Ellers, er det en god ram jeg har, eller bør jeg ligge langt unna den rammen? Føler selv at den er sånn passe god nok.

Vet dere om det er store forskjeller med 1024 mb ram og 512 mb ram i spill. Har hørt at det gir store forskjell i f. eks Far Cry.

 

Ellers så vil jeg takke for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 ja det vil gjøre stor forskjell i spill, spesiellt minnespisende spill som f.eks. BF serien, mmorpgs og annet... 2x512 har jeg hatt i over 1 år nå, aldri angra...:D

 

2. Du trenger ikke raskere minne nei. CPU'en din kjører på PC2700, så den brikka du har fra før er mer enn rask nok. Kjøp en "standard" slik en, kjør den på PC2700 (effektiv underklokking av selve brikka) og tyn ut bedre timings av den, det er mitt råd.

 

3. Feilpostet. det er en egen prosessor/minne kategori på hardware forum..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...