Rockmann Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 jeg skal hjelpe en fyr som trenger masse hjelp til programmer og jeg skal fikse programmer for han, men begge har brannmur er det noen fjernstyrings programmer som går utenfor brannmurene? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Brannmurer er vel egentlig til får å sperre uvedkomende ute.. Det er nok noen porter som må åpnes får man får lov til å koble seg til andres maskiner. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Brannmurer er vel egentlig til får å sperre uvedkomende ute.. Det er nok noen porter som må åpnes får man får lov til å koble seg til andres maskiner. ok det som liksom er problemet skal ikke åpne porter fordi han fyren ikke kan det Lenke til kommentar
jokki Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Tror ikke det er noen programmer som omgår brannmuren. Hvis du sier hvilken brannmur han har så skal jeg nok klarer å finne frem en nesten idiotsikker guide til ham for åpning av porter. Hvis han har router så kan du gjerne liste opp den også da de fleste har NAT som også krever åpning av porter.... Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Tror ikke det er noen programmer som omgår brannmuren. Hvis du sier hvilken brannmur han har så skal jeg nok klarer å finne frem en nesten idiotsikker guide til ham for åpning av porter. Hvis han har router så kan du gjerne liste opp den også da de fleste har NAT som også krever åpning av porter.... zyair BT 2000 heter ruteren. han kan heller ikke passordet til ruteren da Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 prøv med admin/admin, dette er ofte standard-passord. Lenke til kommentar
pri Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dersom du er villig til å betale, kan jeg anbefale www.gotomypc.com gotomypc kan brukes bak en hvilken som helst brannmur, da maskinen som skal fjernstyres sender et "heartbeat" til en server med jevne mellomrom. Eneste negative med programmet er at all trafikk går via en server i USA eller England, slik at du får en forsinkelse i overføringen. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 hva med å spesifisere i brannmuren om den er advansert nok : Spesefikk fjærinstyringsprogramm + dens protokoll "slippes" igjennom brannmuren ved en spesefik port. NIS2003/2004 klarer dette + at den klarer å låse det regelsettet til en bestemt ip-rage med eller uten definert mac-adresse... Dette betyr at følgende faktorer må stemme før man kan ligge seg inn på maskina man skal fjærnstyre: Klientens IP/IPRange Klientens MAC-Adresse Klientens protokoll/applikasjon + spesefik port til fjernstyrings-programmvaren stemmer dette så kommer login-skjermen på maskina opp (iallefall om man bruker xp's remote-desktop) Blir ganske sikkert, og NIS2004 koster 500-900kroner i butikken. Og da får du med ett år med gratis oppdateringer med på kjøpet (den hentern ed oppdateringer selv, og blandt de så er det og flere regelsett for nye typer måter å bryte seg inn på. Personlig så syns jeg den ikke krever så mye av hardware eller, men 2002/2003 versionen krevde mer, virker som om "motoren" i 2004 er bedre tunet på den fronten. Håper du skjønte noe av dette, med dette oppsettet så blir det tilnærmet umulig å bryte seg inn, men til gjengjeld så er det helt åpent om klienten har de rette verdiene (skal ganske mye til for at noen gidder å prøve seg på en vanlig privat-pc) Lykke til vidre, detta her var bare ett forslag om du ikke er intresert i å sitte bak en NAT-Router. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 hva med å spesifisere i brannmuren om den er advansert nok : Spesefikk fjærinstyringsprogramm + dens protokoll "slippes" igjennom brannmuren ved en spesefik port. NIS2003/2004 klarer dette + at den klarer å låse det regelsettet til en bestemt ip-rage med eller uten definert mac-adresse... Dette betyr at følgende faktorer må stemme før man kan ligge seg inn på maskina man skal fjærnstyre: Klientens IP/IPRange Klientens MAC-Adresse Klientens protokoll/applikasjon + spesefik port til fjernstyrings-programmvaren stemmer dette så kommer login-skjermen på maskina opp (iallefall om man bruker xp's remote-desktop) Blir ganske sikkert, og NIS2004 koster 500-900kroner i butikken. Og da får du med ett år med gratis oppdateringer med på kjøpet (den hentern ed oppdateringer selv, og blandt de så er det og flere regelsett for nye typer måter å bryte seg inn på. Personlig så syns jeg den ikke krever så mye av hardware eller, men 2002/2003 versionen krevde mer, virker som om "motoren" i 2004 er bedre tunet på den fronten. Håper du skjønte noe av dette, med dette oppsettet så blir det tilnærmet umulig å bryte seg inn, men til gjengjeld så er det helt åpent om klienten har de rette verdiene (skal ganske mye til for at noen gidder å prøve seg på en vanlig privat-pc) Lykke til vidre, detta her var bare ett forslag om du ikke er intresert i å sitte bak en NAT-Router. takker for all hjelp skal prøve det programmet. pri sa Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (skal ganske mye til for at noen gidder å prøve seg på en vanlig privat-pc) Vel, der tar du feil. En PC på ei bra linje er svært interesant, hva du har på den er ikke det de er ute etter men PC-en som slave og ei bra linje er jo et nydelig verktøy for cyberhærverk som DDOS, Spamrele osv. Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Heisann! VNC klientene har mulighet for å koble seg opp fra han som skal ha hjelp til deg. Dvs. de fleste rutere åpner porter automatisk når man sender en ut en data pakke på en spessiell port. Så hvis han kobler til fjernstyringsprogrammet til deg, kan du styre hans maskin gjennom ruteren. JEg har i allefall klart dette. Default er vel vnc på 5800 / 5900, MEN de kan faktisk settes opp enkelt på hvilken som helst port. Selv bruker jeg UltraVNC, og med innebygget java og web server, kan jeg styre min maskin (Få opp desktop og alt) bare jeg har en browser og tilgang til riktig port :-) RealVNC er kanskje lettere å koble til eksterne andre veien, var i allefall det jeg brukte. Lykke til, spør gjerne igjen om det er noe du lurer på med VNC. Bruk google for å finne sidene til de forskjellige vnc versjonene. Forresten, mest ekstreme jeg har prøvd - vnc viewer på min iPaq, og navigere på desktop som er 1280 x 1024 Be funky! Kjartan! Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Emnetittelen i denne tråden har blitt endret slik at det er lettere å forstå hva tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Det originale emnefeltet: "Fjernhjelp, Dere må hjelpe meg!" Lenke til kommentar
pri Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Du kan jo prøve gotomypc dersom du ikke får til de andre alternativene. https://www.gotomypc.com/members/register.t...&FreeTrial=true Regner med det er en hardware brannmur som lager trøbbel for deg og disse kan være vanskelig å konfigurere, men det er jo alltid gøy å prøve noe nytt NIS har jeg ikke hatt annet en trøbbel med, så jeg vil ikke anbefale deg å bruke den som brannmur.. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Heisann! VNC klientene har mulighet for å koble seg opp fra han som skal ha hjelp til deg. Dvs. de fleste rutere åpner porter automatisk når man sender en ut en data pakke på en spessiell port. Så hvis han kobler til fjernstyringsprogrammet til deg, kan du styre hans maskin gjennom ruteren. JEg har i allefall klart dette. Default er vel vnc på 5800 / 5900, MEN de kan faktisk settes opp enkelt på hvilken som helst port. Selv bruker jeg UltraVNC, og med innebygget java og web server, kan jeg styre min maskin (Få opp desktop og alt) bare jeg har en browser og tilgang til riktig port :-) RealVNC er kanskje lettere å koble til eksterne andre veien, var i allefall det jeg brukte. Lykke til, spør gjerne igjen om det er noe du lurer på med VNC. Bruk google for å finne sidene til de forskjellige vnc versjonene. Forresten, mest ekstreme jeg har prøvd - vnc viewer på min iPaq, og navigere på desktop som er 1280 x 1024 Be funky! Kjartan! bruker det veit du men det funker kun når han ene har brannmur men i dette tilfellet har begge det Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Du sier at han andre fyren ikke klarer å åpne porter, du kan vel gjøre det likevel og da skal du kunne følge silentnoises oppskrift. Eller klarer ikke du heller å åpne porter? Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Du sier at han andre fyren ikke klarer å åpne porter, du kan vel gjøre det likevel og da skal du kunne følge silentnoises oppskrift.Eller klarer ikke du heller å åpne porter? kan det selv men har ikke passordet til ruteren da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå