Gå til innhold

9800 pro med xt-kjerne?

AndyG

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe et PowerColor eller Sapphire kort, og har planer om etterhvert å flashe til xt bios. Derfor er jeg på jakt etter et kort som har xt-kjernen (R360), slik at jeg får med temperaturmåler og evt kan ta i bruk Overdrive funksjonen.

Noen som vet om PC eller Sapphire leverer med xt-kjernen og evt hvilke andre som gjør det?

På forhånd, takk!

EDIT: Rettet på tittel.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sapphire leverer med r360 kjerner, ihvertfall de nyeste kortene deres. Ettersom Powercolor kortene kommer fra samme fabrikk, antar jeg at de også har r360 kjerner. Msi kortene kommer garantert med r360 kjerner. I tillegg er de ganske så gode overklokkere også :thumbup:

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Fikk et Sapphire 9800pro fra Komplett for noen dager siden så det kan

vel kalles ferskt og det har en R350 kjerne.

Har du tatt av kjøleren for å se om det står R350 eller R360 ? Har et samme kort kjøpt på komplett for flere måneder siden og det var med R360.

Lenke til kommentar

Hvis kortene er kjøpt på komplett kom de jo ifra norek. Så hvorvidt det er xt-kjerne eller ikke burde vel være likt for alle kort fra butikker som mottar varer fra norek.

Southhome: Ingen annen måte å finne det ut på enn å fjerne kjølinga?

Lenke til kommentar
Hvis kortene er kjøpt på komplett kom de jo ifra norek. Så hvorvidt det er xt-kjerne eller ikke burde vel være likt for alle kort fra butikker som mottar varer fra norek.

Southhome: Ingen annen måte å finne det ut på enn å fjerne kjølinga?

Så lenge du har 9800pro bios så viser program som Aida32 at det er R350.Så den sikreste måten å skjekke det på er å ta av kjøleren å se selv.Stol ikke på diagnose programmene.

Lenke til kommentar
Fikk et Sapphire 9800pro fra Komplett for noen dager siden så det kan

vel kalles ferskt og det har en R350 kjerne.

Har du tatt av kjøleren for å se om det står R350 eller R360 ? Har et samme kort kjøpt på komplett for flere måneder siden og det var med R360.

Nei southhome,har ikke tatt av kjøleren for å sjekke.Er fornøyd med kortet

slik det er nå.

Lenke til kommentar

Det er faktisk forskjell mellom R360 kjerne og temp måler. Altså for å få temp måler må Pro kortet også være laget på en XT PCB (brikke). Selv om det er R360 kjerne trenger den ikke være laget på XT PCB. Faktsik det mest vanlige er bare R360 kjerne og ingen temp måler (altså ikke XT PCB).

Lerun

Lenke til kommentar
Det er faktisk forskjell mellom R360 kjerne og temp måler. Altså for å få temp måler må Pro kortet også være laget på en XT PCB (brikke). Selv om det er R360 kjerne trenger den ikke være laget på XT PCB. Faktsik det mest vanlige er bare R360 kjerne og ingen temp måler (altså ikke XT PCB).

Lerun

Det visste jeg ikke. Vet du noen kort som har BÅDE xt-kjerne og tempmåler da?

Takk for mange svar alle sammen :D

Lenke til kommentar

Har hørt at 256Mb versionen av Pro kortet blir levert med XT pcb. MEN dette er like om man klarer å skaffe et slikt er like usikkert som med R360 / 350 problemet. Kan være heldig eller ikke. Har også hørt noen rykter om at det er noen som også har fått XT pcb på et 128Mb kort. Den ensete måten å være sikker på er å kjøpe et XT kort... men da er vel poenget tapt.

Lerun

Lenke til kommentar

Hehe, ja da mistes noe av poenget. Jeg hadde håpet å kjøpe et pro kort og gjøre det om til xt, uten å betale for xt :) Er jo endel kronasje å spare. Så konklusjonen er at de fleste kort har xt-kjerne, men det er sjelden de har xt-pcb, så lenge det kun er 128MB versjonen? Så da får jeg vel bare kjøpe et Sapphire 9800pro 128MB og håpe på det beste da... Hjertlig takk iallefall :D

Lenke til kommentar
Kjøp et PC 9800Pro fra netshop.no. Er 99% sikkert at du får et kort med R360 kjerne.

Men ikke med tempmåler. Tror hvis jeg skulle lagt ut ca 2000,- på et skjermkort idag ville jeg valgt vanlig 6800.

Du får jo ikke vanlig 6800 idag for 2000 idag.. Må nok vente noen mnd`er...

Lenke til kommentar
Må man ta bort kjøleren for å sjekke hvilken kjerne det er, eller forteller f.eks AtiTool "sannheten"?

Du må nok det ja.

Har vært bort 3stk PC 9800Pro fra netshop i det siste, og alle har hatt R360-kjerne.

Hvis du åpner f.eks ATi Tool så viser det r350 på grunn av bios, men etter flashing til 9800xt så viser den R360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...