lollipop Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg har kjøpt meg en ny 19" Hansol 930D skjerm, men av og til lager den høyfrekvente lyder, som kan vare ganske lenge og være ganske så irreterende. Jeg prøver å slå av skjermen, men det fungerer ikke, da jeg tar den på igjen starter også lydene igjen. Den lager slike lyder nå, kom på at den har gjort det tidligere også, derfor prøver jeg lykken her og håper noen vet hva som skjer. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Huh? Høres jo ut som en TV fra 1974?! Lenke til kommentar
FunC Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Er nok vibrasjoner i en spole inni skjermen som forårsaker lyden. Hvis man har rette kunnskapen kan man nok fikse dette selv med litt klarlakk ellerno. Men jeg har ikke gjort det selv så skal ikke uttale meg noe mer om dette Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Ok, har ikke så mye peiling på hva som lever inni skjermen, men kan det ha noe med at det står en annen 19" en halvmeter unna (bare en tynn vegg som skiller)? (lyden er borte nå btw, men den kommer nok tilbake en gang) takker for svar Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Skjermen min lager også en irriterende lyd av og til, men det er bare når jeg bruker oppløsninger den ikke liker! Som oftest er det for lave oppløsninger som utløser dette! Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Ja, men så spiser de altså hund i Kina ... Jeg satt ned oppløsningen til 1024x768 og da stoppet det, men det blir jo ubrukelig med en 19"! Lenke til kommentar
<geewee> Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 har samme problemet, men det er ikke oppløsningsavhengig....lyden kommer hvis jeg skrur opp oppdateringsfrekvensen... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Høres typisk ut som dere har resonnans i noen spoler. Slikt er relativt enkelt å fikse men krever at man tar seg langt inn i de indre gemakker som er fullt av høye spenninger. Så det bør kun gjøres av teknisk kyndige. Man må finne stedet lyden kommer fra og lime/støpe med Araldit, silikon, eller lignende. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Kan det gå på reklamasjonsrett ? Min skjerm er slik, og det er 1.5 år siden jeg kjøpte den på elkjøp. har ikke lyst til å levere den inn, og finne ut at det ikke går på reklamasjosnretten og sitte her med en regning på x antall hundre kroner. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er det innenfor reklamasjonsretten på produktet så skal du bare kreve å få det på reklamasjonen. Slikt skal jo ikke skje på så kort tid. Begyn for all del ikke å pelle inni skjermen dersom du ikke vet hva du gjør... Høyspent...! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Prøv å sette ned oppløsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå