Gå til innhold

Hvilket minne trenger jeg

rubjell

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær pc som jeg skal ha minne til

HP Pavilion 431.no

AMD Athlon XP 1800

hvilket minne trenger jeg, har prøvd å laste ned flere program som kan hjelpe meg å finne det ut men jeg skjønner ikke en dritt.

Har og forhørt meg med forhandlere samt kjøpt minne, opptil flere faktisk, men ingen passer, har hatt blåskjerm mer enn en gang.

Det står nå i 2 x 128 MB minne, kan jeg sette inn 512 brikke i siste sloten uten at den kolapser helt, eller må jeg sette inn likt minne, med samme størrelse

Maskinen skal ta 1 gb minne i følge HP

Har 3 sloter 0 - 1 - 2

TAkk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville anta at du trenger ddr-dimm minne. det er det alle soklet A og 478 bruker (trot jeg). en kamerat av meg har samme prsesor og den bruker ddr-dimm.

Uasett tror jeg att du da kan ta hva som helst, men pc 3200 ddr (400 mhz) minne er bligst nå (tror jeg) du kan uansett sette omtrent hva det skal være av hastigheter på minne i pcen, kovedkoret klokker mare alle modulene ned til den tregeste.

så hvis det er en på 200 mhz og to på 233 mhz bil alle klokket ned til 200 mhz.

og det skulle gå fin-fint med en modul på 512 MB og to på 256 MB, det enseste stedet den konfigurasjonen kan lage krøll er på dural ddr (noe det kun er en forsvinende liten sjangse for at du har med den prosesoren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...