El Matador Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 hvordan partisjonerer man i winXP? uten å bruke programmer som partision(?) magic 8. har leste om hvordan man kormmer inn i diskbehandling men hva skal jeg gjøre der inne? fatter ikke helt det... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 hvordan partisjonerer man i winXP? uten å bruke programmer som partision(?) magic 8. har leste om hvordan man kormmer inn i diskbehandling men hva skal jeg gjøre der inne? fatter ikke helt det... Hvis det er en disk du ikke skal ha operativsystemet på så kan du enkelt gå inn i kontrollpanel->administrative verktøy->Datamaskinbehandling->Diskbehandling Her kan du opprette partisjoner og slette de igjen akkurat som det passer deg, og formatere partisjonene Sveinl. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 jeg kommer meg inn der. og det er jeg sitter fast. fatter ikke hva jeg skal trykke på for å partisjonere og sånt.hva skal jeg trykke på da? Jeg har en 160gb disk som jeg skal dele. den ene delen skal jeg ha windows på(ca.5-10gb) og resten til diverse. spill og sånt. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) I Diskbehandlin så ser du navnet på de forskjellige lagringskomponentene øverst i høyre rute og under finner du det samme med grafisk oppsett! Finn der navnet til den HDDen du vil formatere står høyreklikk på ruten! Der skal det stå! Edit: Det går imidlertid ikke ann å partisjonere her hvis HDDen har innhold (tror jeg), med Partition Magic derimot går dette ann! Endret 28. august 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 (endret) ok, tror jeg begynner å fatte. Så når man trykker formater så skal det gå ann å velge sånn at man kan dele hardisken. og hvor stor den delte disken skal være. eller tar jeg helt feil nå? så når man har delt den så er det bare å flytte windows mappa over til den andre disken hvor jeg skal ha den. eller er jeg helt på jordet nå? EDIT: pcen er helt ny når dette skal gjøres! Endret 28. august 2004 av Kissa4ever Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Så når man trykker formater så skal det gå ann å velge sånn at man kan dele hardisken. ---> Nei, tror da ikke det... Så når man har delt den så er det bare å flytte windows mappa over til den andre disken hvor jeg skal ha den ---> Det går vel ikke ann å flytte Windows mappa... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 så da er jeg heeelt på jordet? tror jeg bare må gi opp. og prøve og finne en som kan vise meg det. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Skaff deg Partition Magic og prøv litt med det! Men, er det OS HDD du skal partisjonere eller en annen? Edit: Jeg skrev en leif... Endret 28. august 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Tror du heller bør prøve et tredjepartsprogram. Partition Magic er et bra alternativ med både anvanserte funksjoner og enkelt brukergrensesnitt. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 det er bare en disk. som jeg skal dele i to. En del til windows(ca 5-10gb) og den andre til diverse. skal ikke ha to disker. bare dele en i to deler. Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 det er bare en disk. som jeg skal dele i to. En del til windows(ca 5-10gb) og den andre til diverse. skal ikke ha to disker. bare dele en i to deler. Den delinga må du nok gjøre før du legger inn windows, har du først formatert hele disken i ett så kan du ikke dele den etterpå uten Partion Magic eller annet 3.parts programvare. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 ok, så det gjør jeg når før/når jeg legger inn windows? skal prøve det på mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå