oysfaerg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 God kveld folkens Har ett noe sært spørsmål, jeg jobber på lager, og har tilgang til veldig mange kjøleskap og frysere med mindre defekter... Så mitt spørsmål til alle kjøleguruer der ute er; - Er det noen mulighet for å lage noe fikst av de aktuelle delene? Og hva må evt. innkjøpes? På forhånd takk Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Til informasjon kan det jo sies at jeg selv brukte et lite kjøleskap til å kjøle ned en radiator i et system med 2 peltiere. Kjørte denne løsningen i 6 mnd.. kjøleskapet vil ikke bli kaldere enn 9 grader idag. hehe Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Til informasjon kan det jo sies at jeg selv brukte et lite kjøleskap til å kjøle ned en radiator i et system med 2 peltiere. Kjørte denne løsningen i 6 mnd.. kjøleskapet vil ikke bli kaldere enn 9 grader idag. hehe Hehe;) Var vel kanskje ikke en sånn type løsning jeg hadde i tankene, men det hørtes jo artig ut hehe Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg så et sted en fyr som brukte et laboratorieskap til å lage kjøler med. Den hadde dobbel-løsning slik at en del kjølte til -50 elns og del nr. to kom inn og kjølte videre ned til 200. Det var tøft! Så hvis du har tilgang på noe slikt, finn to og send det ene til meg.. Joa, Jeg tror det går, men du bær vel ha litt kunskap om emnet. Dvs, kjølesystemet må basically knytes sammen til et rør med en kjøleblokk i enden (hvis du har sett vapo lissom..). Kose seg Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Ja, det var noe slik jeg hadde i tankene... Har du link eller noe? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Dessverre.. Du kan prøve google litt. Var en stund siden jeg så på noe slikt. "Noen som vet nærmere?" Edit: Forum på Procooling.com, Gjerne den øverste der... Endret 29. august 2004 av Kauder Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Takk skal du ha Får lese litt rundt, så får vi se om det blir en worklog utav det etterhvert Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hahehalol, gleder meg! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 En worklogg hadde vært utrolig stilig! "Hjemmelaget" fasekjøling har alltid vært en stor drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå