DJViking Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Noen som har oppgradert fra KDE 3.2.1 på SuSE 9.1 ? Jeg prøver å installere RPM pakkene som er levert fra SuSE på deres hjemmeside, men det går ikke.(SuSE har ikke automatisk oppdatering via YAST/YOU til KDE 3.3.0) Disse er installert av KDE 3.3.0: rpm -Uvh libgsf.rpm qca.rpm qca-sasl.rpm qt3-devel-doc.rpm qt3-devel.rpm qt3-devel-tools.rpm qt3.rpm QtPixmap.rpm taglib.rpm thinkeramik.rpm Får endel feilmeldinger om avhengigheter når jeg prøver å installere disse: rpm -Uvh arts-devel.rpm arts.rpm kde3-i18n-nb.rpm kde3-i18n-nn.rpm kdeaddons3-kate.rpm kdeaddons3-kicker.rpm kdeadmin3.rpm kdeartwork3-xscreensaver.rpm kdebase3-devel.rpm kdebase3-kdm.rpm kdebase3-ksysguardd.rpm kdebase3.rpm kdebindings3-c.rpm kdebindings3-java.rpm kdegraphics3-postscript.rpm kdegraphics3.rpm kdelibs3-devel.rpm kdelibs3.rpm kdemultimedia3-CD.rpm kdemultimedia3.rpm kdemultimedia3-sound.rpm Disse feilmeldingene får jeg da opp error: Failed dependencies: mad-devel is needed by arts-devel-1.3.0-7 libjack.so.0 is needed by arts-1.3.0-7 libjack.so.0 is needed by kdebase3-3.3.0-8 kdelibs3_doc is needed by kdelibs3-3.3.0-10 libaspell.so.15 is needed by kdelibs3-3.3.0-10 libjack.so.0 is needed by kdelibs3-3.3.0-10 libjack.so.0 is needed by kdemultimedia3-3.3.0-7 libjack.so.0 is needed by kdemultimedia3-sound-3.3.0-7 Jeg har prøvd å bytte endel på rekkefølgen av pakkene, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Last ned fra her: ftp://ftp.no.kde.org/pub/kde/stable/3.3/SuSE/ix86/9.1/. Endret 28. august 2004 av Gimper Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Disse er de samme filene som jeg allerede har. Syntes det bare var rart det er enkelte avhengigheter i 3.3 som ikke det som ble installert sammens med 3.2.1 ikke kunne brukes. Endret 28. august 2004 av DJViking Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Får bare nøye meg med 3.2.1 til SuSE kommer med en automatisk oppdatering av KDE systemet..Fikk nå oppdatert til 3.3.0 og systemet ble litt tregere(noe som var merkelig) Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Du kan eventuelt installere apt4rpm (tror det er det det heter) apt4rpm Er litt knot å lære seg, men veldig nyttig når en trenger å installere noe. Du kan eventuelt også installere synaptic (GUI til apt4rpm), men enkelte ting må desverre gjøres via konsollet. Å installere kde 3.3 var veldig enkelt Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 finnes det en rpm til Fedora C2 også ? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det ser ikke slik ut, men du kan jo enkelt kompilere din egen KDE med Konstruct. Én kommando, vente noen timer, ferdig. Eneste er at det ikke blir fint integrert i GDM og slikt. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 litt amatør når det gjelder linux, så : hva er gdm? hva er ulempen for at KDE ikke blir integrert ? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det jeg mente var at når du installerer KDE på den måten jeg sa, vil du ikke få KDE som eget valg i innloggingsmenyen (som kjøres av et innloggingsbehandlingsprogram som heter GDM). Du vil måtte lage en egen (enkel og grei) oppstartsfil istedet, som ikke er noe problem. Alternativt kan du også legge til KDE-en du har installert som menyvalg, men det er ikke nødvendigvis enkelt heller. Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 To install this new release via the YaST installer mechanism, follow this general procedure: > 1) Launch the YaST Control Center: KDE Launch Menut -> System -> YaST. > 2) Click "Change Source of Installation" > 3) Click "Add" and seelct "FTP..." from the pop-up menu that appears. > 4) In the resulting dialog, add the server name "ftp.gwdg.de" and the > directory name > "/pub/linux/suse/ftp.suse.com/suse/i386/supplementary/KDE/update_for_9.1/yast-source" > and click "OK". Once the YaST software confirms the suitability of > this > network location as a source for installation you'll be back in the YaST > Control Center. > 5) Click "Install and Remove Software" > 6) From the "Filter:" pop-up menu in the upper-left of the installer > window, choose "Package Groups". > 7) Scroll down to the "System" category and expand it (click the little > plus sign) and then similarly expand the "GUI" category and click "KDE" The blue entries are those for which a newer version is availble. However, as shown, those packages _will not_ be updated. To get all the newer packages installed: Select the menu command Packge -> All in This List -> Update if Newer Version Available. After doing this, you'll see green/black lightening bolt icons in the packages that have been superceded by the KDE 3.3 release and which will be updated if you proceed. > Now, if you want to install KDE 3.3, click the "Accept" button in the > lower right corner of the window. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå