HolgerL Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg er ute etter et nytt headset til bruk på skolebussen. Det skal ha god bass, og bør være så isolerende som et lite headset kan bli. Hvilke headset tror dere jeg bør se på? Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg har noen som jeg kan anbefale på det sterkeste. Sony MDR-EX71 heter de og jeg vet at du får tak i de på http://www.pc-shop.no/webshop/index.html . Du må da gå under MOBIL SHOP og så til Audio og Video tilbehør (finner det helt nede på den siden) Dette er noe man putter inn i ørekanalen, og tar dermed bort ganske mye av støy utenfra, plus at den har en helt utrolig god bass. Tar kanskje litt tid til å bli vant til de, men jeg skal love deg at lyden du får fra de er veldig bra. Du kan jo søke litt rundt på nettet på tester av disse så ser du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Dette hadde lite å gjøre med Lydkort og PC-høyttalere Endret 28. august 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Æsj, det er sant. Dette er jo ikke til PC-bruk. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jaja, ta det med ro Det kommer sikkert snart en villig moderator siden jeg rapporterte tråden Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg synes Sennheiser PX200 isolerer veldig bra i forhold til størrelsen, men bassen kan bli litt slank hvis du ikke har noen innstillinger på spilleren som kan kompensere litt. Hvis du har det, funker de veldig bra. Koss the Plug er ihvertfall liten nok, og isolerer utmerket. Lyden er vel grei nok, men har lite å stille opp mot PX200. Det burde være nok bass, muligens litt overveldende, dog. Sony MDR-EX71 blir også nevnt her, og den er relativt lik The Plug, så den burde du absolutt ta en titt på også. Du nevner ikke pris, så jeg tar med Shure E2c også. Denne bruker samme prinsipp som Koss The Plug, men er i en helt annen divisjon. Her får du virkelig bra lyd og isolasjon. Prisen er deretter...den ligger vel på rundt 800,-. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har noen som jeg kan anbefale på det sterkeste. Sony MDR-EX71 heter de og jeg vet at du får tak i de på http://www.pc-shop.no/webshop/index.html . Du må da gå under MOBIL SHOP og så til Audio og Video tilbehør (finner det helt nede på den siden) Dette er noe man putter inn i ørekanalen, og tar dermed bort ganske mye av støy utenfra, plus at den har en helt utrolig god bass. Tar kanskje litt tid til å bli vant til de, men jeg skal love deg at lyden du får fra de er veldig bra. Du kan jo søke litt rundt på nettet på tester av disse så ser du hva jeg mener. de har jeg tenkt å kjøpe og.. Sony MDR EX71SL.. de har bl.a. fått 7,7\10 i cnet test, tror Shure E2c fikk 8\10.. og de koster dobbelt så mye ca.. http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36134;p:515157 <= der koster de 380,- Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 de har jeg tenkt å kjøpe og.. Sony MDR EX71SL.. de har bl.a. fått 7,7\10 i cnet test, tror Shure E2c fikk 8\10.. og de koster dobbelt så mye ca.. http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36134;p:515157 <= der koster de 380,- Kom igjen'a, mann. Tror du at E2c bare er 0.3 karakterpoeng bedre enn Sony'en, selv om den er dobbelt så dyr? Nå er ikke CNet de mest objektive testerne, men de mener ganske sikkert ikke at Sony'en er så godt som like god. De har nok tatt hensyn til prisforskjellen, og sammenliknet Shure'en med ting som koster omtrent det samme. Et eksempel: Lyd & Bilde tester to hjemmekinoforsterkere i samme blad, men ikke i samme test. Den ene koster 25.000,- og den andre 7.000,-. Den dyre får karakteren 8, mens den billige for karakteren 8.5. Hvilken ville du hatt av de to, hvis du fikk velge? Sony EX71 er sikkert grei nok, men den er ikke i samme klasse som Shure E2c. Lenke til kommentar
Kaptein Vom Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) --------------- Endret 31. august 2004 av Kaptein Vom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå