frakk2000 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har Nextgentel og 4 stk som er koblet opp på ADSL routeren, men skulle gjerne ha sjekka hvilke IP adresser som stjeler mest linje. (i tilfelle noen sniker seg til litt kazaa mens andre spiller ) Prøvde å finne noe på routeren via telnet, men der var det mest statistikk for utgående, ikke inne på nettverket. Finnes det noe program eller måte å sjekke dette på? Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 du kan alltids putte filter på kazaa portene når du ikke vil at noen skal bruke de. (gjør det under outgoing filter på ngt routern) eller hvis du har din egene router er det kanskje noen fancy instillinger der. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Jash, det er jo forsovidt greit nok, men hadde vært litt kjekt å sjekke load'en på linja, per ipadresse Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 http://www.netlimiter.com/index.php Lenke til kommentar
ghraib Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har funnet ut Netlimiter må brukes av alle brukere på et nettverk skal det gi tilfredstillende resultater. En bruker kan f.eks. ikke sette begrensning på en annens brukers båndbreddeforbruk. Men dersom alle blir enige om en begrensning og sette en max grense ved hjelp av Netlimiter tror jeg det vil la seg gøre å fordele båbdbredden likt. -Ghraib Lenke til kommentar
Legion Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 en snmp monitor kanskje? www.paessler.com Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 skaff en eldre pc, installer clark connect (eller anna ruter/nat/gateway software) og så kan du bedrive styring og stelling der(bruker den som ruter). ...eg har bare brukt litt wingate, så eg har ikke så mye peil på det der. At det skal være så vanskelig å få noe orntli prog til slikt til win... Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Flyttes fra kategorien "Internett & Nettverk" til "Programvare" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå