salah Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Heisann. Har nettopp installert Bluefish fra RPMfind.net, hvor jeg søkte på Bluefish og lasta ned "bluefish-0.12-70.src.html A featurerich HTML editor SuSE Linux 9.1 for i386 bluefish-0.12-70.src.rpm" Så når jeg har installert det hvordan starter jeg det? Jeg har prøvd å skrive inn "bluefish" på kommandoen (ikke Shell, men Kommando) men ingenting kom fram. Jeg har også prøvd å startet programmet via Shell, uten hell. Noen som har peiling på hvordan dette gjøres? Takker for svar. Jeg bruker SuSE 9.1 Personal. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Hm, nå har jeg ikke brukt Bluefish selv da, men det ville jo vært naturlig at binarien het "bluefish" Generelt kan du skrive inn: rpm -ql pakkenavn (altså bluefish i dette tilfelle, uten versjonsnummer) Så får du ramsa opp alle filene i pakka - kanskje du blir klokere da. Endret 28. august 2004 av Langbein Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Kan være en fordel å legge inn binary-fila (altså ix86.rpm), og ikke source-fila (src.rpm) som inneholder kildekoden, og ikke binærfiler. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 ya think? Har gjort lignende et par ganger selv Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er ingen problem å bruke .src.rpm Det kan faktisk være ein fordel i enkelte tilfeller. Brukte du yast2 eller rpmbuild til å instalere blufish med? Og i tilfelle det siste, huska du å gå til /usr/src/etelleranna og instalere pakken som rpmbuild spytta ut? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ... Men hvis du bare vil smelle inn program X så er det "litt" enklere med ikke-source RPM... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå