TDK Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hei Når jeg spiller spill som f.eks Far Cry får jeg etter 5 min spilling en feilmelding med masse nuller. Og under står det NV4_DISP.dll Betyr det at det er filen over sin skyld? Hva kan dette bety? (la dette i skjermkort, skjermer fordi filen NV4_DISP.dll inneholder NV som kan bety nVidia) Lenke til kommentar
notarget Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Den filen inneholder i driveren du bruker. Prøv å slett den du har, og legg inn den nyeste. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Har 65.62 (tror jeg) driverene. Jeg synes og huske at det samme skjedde med 61.72 (de offisielle fra nVidia). Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Både med 61.77 og 65.62 får jeg denne feilen. Prøver nå siste WHQL verifiserte driver og se om det løser problemet. Hvis ikke, hva kan det være? Defekt skjermkort ? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Kom problemet med 6800 kortet, eller hadde du det før ? Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Prøv å reinstaller nyeste driver en gang til, og vær sikker på at du får slettet skikkelig alle gamle driver filer. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hva med løsningen til Silky da? Har du VIA chipset? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 NV4_DISP.DLL problemet er jeg nesten helt sikker på at kom med det nye kortet. Har reinnstalert driverene flere ganger. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 NV4_DISP.DLL problemet er jeg nesten helt sikker på at kom med det nye kortet. Har reinnstalert driverene flere ganger. Har du reinstallert, eller har du fjernet driverne helt og installert på nytt? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 prøv å bruk drivercleaner før du installerer nye drivere Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Jeg avinstalerer først driveren, så uten restart bruker jeg driver cleaner. Så restart. når jeg kommer inn i windows igjen innstalerer jeg driveren og deretter restarter jeg igjen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Hadde samme feil, endte opp med å bytte skjermkort, men fremdeles var problemet der litt sjeldnere. fikk også "cpu test fail" hadde alvorlige problemer med å boote. Tok ut og kikket om den var skadet og monterte den igjen.. Installerte WinXp på nytt og alt funket... helt 100%. Hadde igrunnen ikke trengt å isntallere xp på nytt, men trengte det uansett... Edit: må bare nevne at 3,3v var nede på 2,60v noe som er merkelig..! stabilt på 3,28v nå... Endret 31. august 2004 av CorVette Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Får snart ny CPU og nytt minne. (noen support folk som ga meg feil CPU og minne etter Reparasjon) Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 ok! Men problemet har vel ikke løst seg? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Nei. Kansje det gjør det når ny CPU og ram kommer... Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) har du innstalert begge patch"ene til far cry ?vel,fikk ikke blåskjerm,men masse grafikkfeil før jeg innstalerte patchene. men kan ikke være at du har noen bad filer på pc din,enten virus eller annet ? jeg ville ha formatet disken igjen og lakt inn drivere på nytt igjen,ta også en scandisk kansje du har overklokket mye slik at minne blir helt rart,er lett og miste filer da.. renger seff med at du har innstalert hk drivere også. ps:du kan jo prøve og søke på netet etter NV4_DISP.DLL Endret 31. august 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Tror han kjører alt på default, spørs hvordan hovedkortet takler 2x512Mb Twinmos som er dobbelt sidet minne på default spenning.... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Har begge Far Cry patcher. Har faktisk ikke antivirus, men jeg kan legge det inn og sjekke. Jeg skal kansje formatere når jeg får tak i S-ATA driverdisketten fra leiligheten til moren min. Ram er ikke overklokket og nyeste VIA 4 in 1 drivere(4.51) er innstalert. Har nå satt opp minnevolt fra 2.5 til 2.75 volt og ser om det hjelper. EDIT: MInnevolten Hjalp ingen ting. Problemene kommer både i Far Cry, BF: Vietnam og CS:Source Endret 1. september 2004 av TDK Lenke til kommentar
TDK Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Har nå satt IRQ manuelt i BIOS for og se om det hjelper... Fikk nå feilmelding etter 20 sek i CS:S: Minnet kunne ikke være ''READ''. (norsk XP). Er dette en minnefeil? Endret 1. september 2004 av TDK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå