Gå til innhold

Ytelse på 1557?

davidsk

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker på å kjøpe bærbar, og ser da blant annet på 1557-maskiner som et lovende alternativ. Var innom DigitalImpuls i dag og fikk testet en de hadde der.

Maskinen stod montert med 1.5GHz "Dothan" prosessor, 512MB minne og Radeon 9700. Virket som en bra maskin på alle måter, helt til jeg ble nysgjerrig på spillytelsen (som jeg må innrømme har en del å si siden jeg ikke kan gjøre stort med min gamle stasjonære lenger, samtidig som at jeg vil slippe å kjøpe en ny stasjonær i tillegg til den bærbare :) )

Maskinen hadde Doom3 installert, men jeg ble skuffet over at maskinen ikke var i stand til å kjøre det på en god måte selv på Low Detail, 640x480 og alle spesialeffekter m.m. skrudd av. Startscenen var knapt spillbar, gjetter at jeg hadde ca. 10fps vendt mot rampen opp til ankomsthallen.

Har hørt flere som sier at Doom3 kjører greit på dette oppsettet, kan det være driverproblemer? Eller er 9700 Mobile rett og slett ikke kraftig nok for dette? For det er jo ikke prosessoren som er flaskehalsen her?

Hvordan fungerer Doom3 på PCer som f.eks Amilo 1630? (A64 3000+)? Lefdal har en med 1gb RAM til 15000,- som jeg vurderer i stedet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se på ukens tilbud fra netshop, 1557gls. denne maskinen klarer doom 3 på 1024*768 på normal detail, som må sies å holde synes jeg. sitter på denne samme pcen å trykker nå. er veldig fornøyd me den :thumbup:

edit: kan fult muligt vær driverene deres, bruker selv ati catalyst drivere moddet så de funker på notebooks. lett og modde disse.

Endret av Sir Spiff
Lenke til kommentar
se på ukens tilbud fra netshop, 1557gls. denne maskinen klarer doom 3 på 1024*768 på normal detail, som må sies å holde synes jeg. sitter på denne samme pcen å trykker nå. er veldig fornøyd me den :thumbup:

Men er ikke det nesten akkurat samme maskin? Den 1557 som jeg prøvde så ut til å slite max på lavest mulig innstillinger. Syns det var merkelig...?

Ellers så virker Netshop tilbudet som et bedre tilbud enn jeg fikk på digitalimpuls, ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...