Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med Draytek router

Anbefalte innlegg

Noen må hjelpe meg, jeg har en Vigor 2104/2104p Broadband router fra Draytek, og har fulgt instruksene om innstalasjon nøye, men når jeg trykker på finish, så står det at det bare er å restarte routeren og så "start enjoy surfing on the internett", men da kommer en dialogboks opp som spør etter brukernavn og passord til "router web configuration" eller noe sånt, det fulgte ikke med noe informasjon om det i pakken, det funket ikke med avbryt, ok, eller ISP brukernavn og passord. hva skal jeg gjøre får å fikse dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare litt nærmere, kommer du inn i ruteren og får konfigurert den eller ei? Vanligvis er brukernavnet "admin" på draytek sine rutere, har du ikke satt den til noe brukernavn er det bare å la feltet stå blankt og logge inn

Mvh

Tian

Endret av Tian
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten oppdaterig på problemet: Jeg går inn på den meny greia til routeren (http://192.168.1.1) så innstalerer jeg den som det står i manualen som fulgte med. Så står det at det bare er å restarte routeren og begynne og surfe på nettet. Men jeg kommer ikke på nettet, det står at jeg er frakoblet (den irriterende siden, siden kan ikke vises blablabla) og jeg ser ingen annen mulighet enn å prøve og kunfigurere routeren på router meny greia... Saken er at jeg ikke har peiling på hva halvparten av det som står der betyr... Åssen IP skal jeg bruke (automatisk eller noe annet), og noen som kan tenke seg hva det skal stå på de andre greiene???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...