H4ngm4N Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Noen må hjelpe meg, jeg har en Vigor 2104/2104p Broadband router fra Draytek, og har fulgt instruksene om innstalasjon nøye, men når jeg trykker på finish, så står det at det bare er å restarte routeren og så "start enjoy surfing on the internett", men da kommer en dialogboks opp som spør etter brukernavn og passord til "router web configuration" eller noe sånt, det fulgte ikke med noe informasjon om det i pakken, det funket ikke med avbryt, ok, eller ISP brukernavn og passord. hva skal jeg gjøre får å fikse dette? Lenke til kommentar
Tian Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Kan du forklare litt nærmere, kommer du inn i ruteren og får konfigurert den eller ei? Vanligvis er brukernavnet "admin" på draytek sine rutere, har du ikke satt den til noe brukernavn er det bare å la feltet stå blankt og logge inn Mvh Tian Endret 28. august 2004 av Tian Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 jeg kommer ikke inn på routeren og får ikke konfigurert den. har ikke satt noe brukernavn, men i innstalasjonen skulle jeg sette et passord, det har jeg gjort, skal jeg da la brukernavnet være tomt og bare skrive passordet? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 brukernavn og passord delen er ordnet, men så det står at jeg skal restarte routeren, så gjør jeg det (drar ut og inn kontakten) og så skal det visstnok funke, men det gjør det ikke... Lenke til kommentar
CybermanXP Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Husk at du må bruke iexplorer og ikke opera eller lign. Gå til main så har du valget om å restarte. Ikke så lett når man bruker ruteren første gang. Lykke til. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 takker, skal prøve nå... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 En liten oppdaterig på problemet: Jeg går inn på den meny greia til routeren (http://192.168.1.1) så innstalerer jeg den som det står i manualen som fulgte med. Så står det at det bare er å restarte routeren og begynne og surfe på nettet. Men jeg kommer ikke på nettet, det står at jeg er frakoblet (den irriterende siden, siden kan ikke vises blablabla) og jeg ser ingen annen mulighet enn å prøve og kunfigurere routeren på router meny greia... Saken er at jeg ikke har peiling på hva halvparten av det som står der betyr... Åssen IP skal jeg bruke (automatisk eller noe annet), og noen som kan tenke seg hva det skal stå på de andre greiene??? Lenke til kommentar
Expo1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Heisann! Du har selvsagt lagt inn brukernavn og passord for nett oppkoblingen? Hva slags type oppkobling har du valgt? PPPoE? Hva slags bredbåndsleverandør har du? Lenke til kommentar
CybermanXP Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Jeg håper at du er klar over at du har support hos http://www.bgc.no/teknisk/support.htm . Der vil dem hjelpe deg. Ellers finnes det oppsett på din ruter hos http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2104p.htm . Obs.: det var ikke ferdig ennå. Se på andre så er det en mulighet for å bruke det samme hos deg. Håper det løser seg for deg. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Ja, lagt inn brukernavn og passord for nettoppkoblinen, har valgt PPPoE... tror det er riktig.. Har Telenor Online ADSL... skal prøve den supporten og se om det hjelper! takker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå